خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد خبر داد

حفاری خط ۲ قطار شهری مشهد تا تیرماه به پایان ۹۴ می‌رسد

کد خبر : ۲۴۵۵۰۷

ایستگاه‌های خط دو قطار شهری مشهد از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار هستند به نوعی که ۵۰ درصد باقی مانده مربوط به نصب تجهیزات و معماری داخلی می‌شود.

معاون فنی و عمران شهردار مشهد گفت: تا تیرماه ۹۴ دستگاه حفار مکانیزه «TBM» به ایستگاه میدان سعدی برسد و حفاری خط دو قطار شهری مشهد به پایان برسد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمیدرضا نخعی ظهر امروز در جریان بازدید رئیس حوزه شهردار و شهرداران مناطق مشهد از پروژه خط ۲ قطار شهری افزود: برای دفع آبهای زیرسطحی که در ایستگاه میدان شهدا قطار شهری بالا آمده بود اقدام به حفر چهار حلقه چاه کردیم که این فعالیت برنامه ریزی شده سبب توسعه روند پیشرفت فیزیکی خط۲ قطار شهری شد.

وی اضافه کرد: ایستگاه میدان شهدا در خط ۲ قطارشهری منحصر به فردترین و پیچیده‌ترین ایستگاهی است که در طول تاریخ در صنعت متروسازی ساخته می‌شود چرا که چنین ایستگاهی با چنین مشخصاتی در هیچ کجا دیده نشده و نظیری برای آن وجود ندارد، یکی از مشکلات آن بالا آمدن آبهای زیرزمینی بود که سال سال فعالیت این ایستگاه را با وقفه مواجه کرد.

نخعی ادامه داد: به منظور دفع حوادثطبیعی همچون آتش سوزی و آب گرفتگی در ایستگاه‌های قطارشهری در مهندسی اولیه پیشگیری‌های لازمه را تدارک دیدیم و معماری و مهندسی آنها به گونه‌ای است که تحمل زلزله‌ای با ۸ ریشتر قدرت را دارد، همچنین نوع تجهیزات هالوژن فری است یعنی در صورت آتش سوزی در ایستگاه، مواد تشکیل دهنده تجهیزات از پیشرفت آتش سوزی جلوگیری می‌کند و آتش خاموش می‌شود.

وی با بیان اینکه کل خط ۲ قطارشهری ۱۴.۵ کیلومتر را شامل می‌شود، افزود: اکنون ایستگاه‌های این خط از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار هستند به نوعی که ۵۰ درصد باقی مانده مربوط به نصب تجهیزات و معماری داخلی می‌شود.

معاون شهردار مشهد یادآور شد: در برنامه ریزی‌های قبلی مقرر شده بود که دو دستگاه TBM از ایستگاه راه آهن خارج شوند ولی به دلیل مشکلات فنی و هزینه‌ای بار دیگر مطالعات و بررسی صورت گرفت که مقرر شد تا TBM جنوبی تا میدان سعدی حفاری خود را ادامه دهد و همچنین TBM شمالی که در ایستگاه راه آهن متوقف شده بود نیز حفاری خود را تا میدان سعدی ادامه دهد و هر دو دستگاه از این محل خارج شوند.

وی افزود: تسمه نقاله‌ای که در دستگاه TBM وظیفه خروج نخاله را بر عهده داشت را با تکنولوژی بومی کوتاه کردیم و تمامی خاک و نخاله‌ها اکنون از طریق ایستگاه راه آهن به خراج از شهر منتقل می‌شود، از راه آهن تا میدان شهدا حدود ۱۲۰۰ متر باید حفاری صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز