خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی خبر داد

حضور میلیون‌ها زائر داخلی وخارجی در سالروز شهادت امام رضا در مشهد

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور صدها هزار زائر پیاده در روزهای آخر ماه صفر و نیز میلیون ها زائر داخلی وخارجی در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، در مشهد گفت: جهان امروز تشنه معرفت رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که با حضور اعضاء و مسئولان کمیته‌های عضو این ستاد و با هدف بررسی آخرین وضعیت ارائه خدمات به زائران دهه آخر ماه صفر در استانداری برگزار شد افزود: همه باید آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران خصوصا زائران پیاده را در دهه آخر ماه صفر داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده و بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه این آمادگی وجود دارد با این حال باید در خصوص موضوعاتی مانند سلامت زائران، امنیت آنان، تامین دارو و... با دقت و همت بیشتری کارها دنبال شود تا زائران پیاده با خیالی آسوده و با کمترین دغدغه به زیارت امام هشتم، بروند.

رشیدیان با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، گفت: این یک موضوع مهم و محوری برای شیعیان است و همانگونه که در عراق و کربلا به زائران پیاده امام حسین خدمت‌رسانی می‌شود در ایران نیز برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی با تاکید بر حفظ رویکرد مردمی بودن این حرکت عظیم، اظهار کرد: موضوع خدمت‌رسانی به زائران پیاده، صرفا یک بحث اداری نیست و مردمی بودن آن نیز بسیار مهم و اساسی است چرا که وظیفه ما به عنوان بخش دولتی یک وظیفه و نقش هدایتی و تسهیل‌گری است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید از فرصت حضور زائران پیاده در مشهد برای ارتقای فرهنگ میزبانی و مشارکت دادن مردم در این امر بهره ببریم.

وی توجه به موضوعات فرهنگی زائران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت برای نهادینه کردن معارف اسلامی با رویکرد تقریب بین مذاهب و اشاعه فرهنگ رضوی استفاده کنیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: در این خصوص باید مسایل فرهنگی با تکیه بر اسلام عقلانی و استفاده از نظرات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد استفاده قرار گیرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: باید از اکنون برای موضوعات امنیتی، اسکان، تغذیه، بهداشت، اورژانس و حمل و نقل پیش بینی لازم صورت پذیرد و آمادگی کافی برای خدمت‌رسانی به زائران ایجاد شود.

رشیدیان همچنین در پایان صحبت‌های خود به فرمانداران شهرهای مسیر حرکت زائران پیاده و نیز دستگاه‌های متولی و نهادهای فرهنگی توصیه کرد تا تمهیدات لازم برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران را در دستور کار خود قرار دهند.

در این جلسه همچنین حسین زارع‌صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز به نمایندگی از کمیته‌های عضو این ستاد به ارائه گزارش در خصوص اقدامات وبرنامه های پیش بینی شده در رابطه با رائه خدمت به زائرین دهه آخر ماه صفر خصوصا زائرین پیاده پرداخت. وی در گزارش خود از آمادگی کامل دستگاه ها و کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات شایسته و مطلوب به زائرین خبر داد. وی هم چنین با اشاره به بازدید روز گذشته از رباط خاکستری و رباط تاریخی طرق در محور ورودی به مشهد مقدس گفت: در بازدید از این دو رباط تاریخی واستقبال از اولین کاروان پیاده ورودی به مشهد مقدس، برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات شایسته به زائرین امام هشتم (ع)، خصوصا زائرین پیاده بررسی شد. وی خاطر نشان کرد: رباط تاریخی طرق و رباط خاکستری تجهیز و به منظور ارائه خدمات به زائرین پیاده مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است؛ تعدادی از اعضاء ستاد و نیز منصوری فرماندار مشهد نیز در صحبت هایی به ارائه گزارش در خصوص برنامه ریزی ها بای ارائه خدمات به زائرین و نیز اقدامات صورت گرفته پرداختند.

کد خبر : ۳۲۶۷۳۹