خبرگزاری کار ایران

چینی مقصود در آتش سوخت

آتش سوزی گسترده در کارخانه چینی مقصود در شهرک صنعتی توس با حضور بیش از 130 آتش نشان و 44 خودروی عملیاتی اطفای حریق در کمترین زمان ممکن مهار و اطفاء شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی مشهد، در پی تماس آتش نشانی شهرک صنعتی کلات با ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد حوالی ساعت 5:56 دقیقه صبح شنبه چهاردهم آذر مبنی بر آتش‌سوزی در کارخانه چینی واقع در شهرک صنعتی توس، بلافاصله بیش از 130 آتش نشان و 44 خودروی عملیاتی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

اما با توجه به گستردگی آتش و نیز وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال و تندسوز  بر شدت دود و حریق می‌افزود، همین امر و حجم انبوهی از مواد قابل اشتعال، باعث گسترش شعله‌های آتش در دو سوله دپو اقلام تولیدی شده بود که با مشاهده این علائم، اولین گروه آتش نشانان بلافاصله درخواست اعزام خودروی پشتیبانی کردند.

پس از درخواست کمک از سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد بلافاصله 16 خودروی پشتیبانی شامل خودروی‌های 8، 12 و 30 هزار لیتری آب و لودر شهرداری را به محل حادثه اعزام کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد که خود در محل حادثه حضور داشت و از نزدیک عملیات آتش نشانان را نظاره‌گر بود، گفت:  با توجه به اینکه این آتش سوزی با تاخیر زیاد و در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به کل کارخانه سرایت و گسترش یابد که با حضور آتش نشانان به محل حادثه و انجام اقدامات اطفائی از گسترش بیشتر آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری شد و آتش نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفس‌گیر در ساعات اولیه آتش را مهار و خاموش کنند.

آتش پاد دوم " حسن جعفری " با اشاره به اینکه به علت گستردگی حریق کانون آن مشخص نبود، عنوان کرد: شعله‌های سرکش آتش به سرعت دو سوله محل نگهداری اقلام تولیدی این کارخانه را فرا گرفته بود.

وی گفت: آتش نشانان و نجاتگران سازمان به محض رسیدن در محل حادثه با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، اقدام به اطفاء حریق کردند.

آتش پاد دوم جعفری خاطرنشان کرد: پس از اطفاء حریق در ساعت 8:15 دقیقه چند خودرو عملیاتی در محل مستقر هستند تا ضمن بررسی، جستجو و لکه‌گیری از برگشت حریق احتمالی در محل حادثه اطمینان حاصل کند که این عملیات تاکنون ادامه دارد.

کد خبر : ۳۲۷۲۶۴