خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع روحانیون مبارز:

ایران اسلامی جامعه ای منطبق بر رعایت اخلاق و انسانیت است

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: ایران اسلامی جامعه ای منطبق بر رعایت اخلاق و انسانیت است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی اکبر علیزاده درمراسم شب نخست سوگواری پیامبر رحمت و رافت و امام مهربانی ها، حضرت ثامن الحجج (ع) و امام حسن (ع) که در حسینیه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی یک فرصت ارزشمند برای اتحاد اصلاح طلبان است، باید تشکر کرد از افرادی که در جهت تفکر و وحدت اصلاح‌طلبان می‌کوشند.

وی افزود: باید همه تلاش کنیم تا زمینه شکل گیری وحدت اصلاح طلبان در جامعه و علی الخصوص استان خراسان رضوی فراهم شود.

علیزاده در بخشی از صحبت های خود با اشاره به اینکه اخلاق مهم ترین موضوعی است که باید در شرایط فعلی در جامعه ترویج پیدا کند، تصریح کرد: اخلاق مهمترین عاملی که باید در جامعه گسترش یابد و رعایت شود و به خصوص مسئولان باید به رعایت آن پایبند باشند.

عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی که ما با آن رو به رو هستیم شرایطی خاص و جالب توجهی است به گونه‌ای که ما می‌بینیم تمامی نخبگان و فرهیختگان با عموم جامعه دردی مشترک دارند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما ایران اسلامی هم ایرانیت و هم اسلامیت ارزشمند است و هر دو مملو از ارزش‌های انسانی است و پایه هر دو متکی بر اخلاق و انسانیت است.

وی ادامه داد: ایرانیت و اسلامیت به هیچ وجه از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اخلاق و انسانیت هم از ایران اسلامی جدا نخواهد شد، صبر و تحمل بر همگان آسان نیست مگر آن هایی که دست شان از دنیا کوتاه است و راهی جز صبر ندارند، اما عموم جامعه و مسئولان باید بدانند دین و فرهنگ ما منطبق بر صبر و گذشت و رعایت اخلاق است.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: در مراسم‌ها و جلسه‌های بسیاری درباره اخلاق بحث می‌شود اما اخلاق علم نیست که بشود با بحث بررسی آن را بدست آورد. اخلاق فراتر از علم است و متاثر از دانسته‌های فردی است.

وی خاطرنشان کرد: رفتار و نحوه برخورد با مسائل در هر فرد منطبق با فکر و اندیشه خود اوست به گونه‌ای که ما اگر رفتار بدی از فردی دیدیم نشان از افکار اوست و اگر فردی رفتار خوب و صبر و تحمل داشت نشان از افکار و شخصیت والای آن فرد است.

وی تاکید کرد: صداقت و امانتداری دو عنصر بزرگ برای رعایت اخلاق است که مسئولان باید بیش از همه این امر را درک کنند و بدانند که حقی بر دوش آن‌ها است و باید برای آن تلاش کنند. آنها باید بدانند که در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: عده‌ای دوست دارند فضای حیدری و عزاداری ایجاد کنند که در زیر این فضا به اهداف و افکار خود دست یابند که این خدعه و نیرنگ است که در یک کلمه معنای آن معاویه می‌شود اما در کشوری که شیعه علی (ع) وجود دارد این رفتار نباید دیده شود. در فرهنگ علی نیرنگ مساوی با کفر است.

عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: امام علی (ع) و تمامی معصومین سیاستمداران کاملی بودند اما هیچگاه اخلاق و صداقت را زیرپا نمی‌گذاشتند.

علیزاده بیان کرد: باید تحمل و سعه صدر در همه ما نمود پیدا کند. وحدت بدون سعه صدر محقق نمی‌شود، اصلاح طلبان باید برای اهداف خود کنار یکدیگر باشند و قطعا با صبر و بردباری بیشتر فتح شیرین تری را به دست خواهند آورد.

وی ادامه داد: باید صادقانه در کنار هم باشیم و از صداقت و امانتداری خارج نشویم زیرا سعادت همه ما در تحقق این امر است.

کد خبر : ۳۲۷۵۲۰