خبرگزاری کار ایران

صادر کنندگان نمونه خراسان رضوی تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۹۰

با حضور استاندار خراسان رضوی از صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری در محل اتاق بازرگانی استان تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی گفت: هر فردی که در بخش صادرات کالاهای باکیفیت و متناسب با نیاز بازارهای داخلی و خارجی تلاش می کند یک مجاهد تمام عیار برای ارتقا و سربلندی این کشور است که اقدامات و خدماتش قابل تقدیر است.

وی افزود: هر فردی که در بخش صادرات کوتاهی و جنس نامرغوب و نامناسب صادر می کند، ستون پنجم بازار و بخش صادرات است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: صادرات کالای بی کیفیت سمی برای اهداف صادراتی در بلندمدت است لذا باید از فعالیت افرادی که در بخش تولید و صادارت کالای باکیفیت و متناسب با نیاز بازار داخل و خارج کوتاهی می کند، جلوگیری کرد.

رشیدیان از فعالان و تلاش گران حوزه صادرات، حوزه تولید برای صادرات باکیفیت به کشورهای هدف، متناسب سازی تولید با نیازهای بازار، یکسان سازی قوانین، شفاف سازی مقررات و ضوابط و تسهیل تامین اعتبارات قدردانی کرد.

وی با اشاره به اختصاص شش درصد از مشوق های صادراتی کشور به خراسان رضوی در سال جاری بر شتاب دهی به گرفتن این میزان مشوق ها از سوی دستاندرکاران استانی تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات استان در سال های گذشته داشتن محدودیت در برگزاری و حضور در نمایشگاه های اقتصادی بین المللی بود که خوشبختانه با تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت این محدودیت برداشته شد.

رشیدیان اظهار کرد: سیاست دولت تصحیح و تسطیح مسیر صادرات است که امیدواریم نمایندگان دولت و بخش هایی که در حوزه صادرات فعالیت دارند، بتوانند در این زمینه برای اقتصاد کشور راهگشا باشند.

وی با اشاره به مصوبات مطلوبی که از سوی دولت برای تسهیل امر صادرات به این استان ابلاغ شده است، اظهار امیدواری کرد پرداخت تسهیلات صادراتی و اقدامات لازم در این زمینه به زودی انجام گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان استان خراسان رضوی اقدامات مطلوبی را در خصوص توسعه زیربناهای اقتصادی آغاز کردند و یک مطالعه بلندمدت براساس ظرفیت ها و نیازهای این منطقه تا افق سال 1420 انجام دادند که امید است خدمات مورد نیاز برای امور زیربنایی از جمله صادرات تا زمان مزبور پیش بینی و بر این اساس برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان رضوی بر هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های صادراتی واحدهایی اقتصادی که در یک رده کالایی تولید دارند، تاکید و بیان کرد: باید برنامه ای که به عنوان برنامه اجرایی توسعه صادرات برای این استان در سال جاری تدوین شد برای توسعه صادرات به کشورهای هدف استان عملیاتی شود.

رشیدیان اظهار کرد: در دنیای امروز آن کشوری می تواند استقلال خود را حفظ کند و خودکفا باقی بماند که بتواند در حوزه اقتصاد و عرضه کالا در بازار جهانی موفق باشد.

وی گفت: برای توسعه اقتصادی و داشتن آینده روشن باید کالاها براساس مزیت ها و توانمندی های داخلی با کیفیت مناسب و متناسب با نیاز بازارهای هدف صادراتی تولید شود و نهادهای دولتی و غیردولتی در کنار هم و هماهنگ به توسعه صادرات و گرفتن سهمی از بازار منطقه و جهان برای کالاهای کشور تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشور خود را موظف می داند تا موانع در مسیر صادرات کالا به خارج از کشور را بردارد زیرا در این صورت نخستین گام برای توسعه صادرات به بازارهای هدف برداشته می شود.

رشیدیان اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن تعهدات مذاکرات هسته ای و برجام در نیمه دی ماه امسال بخشی از موانع در مسیر تجارت خارجی کشور برداشته شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: امسال 15 تا 20 درصد صادارت این استان به دلیل مشکلات بخش ریلی و کمبود واگن از بین رفت که دلیل عمده آن بی توجهی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به این مساله بود.

محمد حسین روشنک افزود: بازار برای برخی کالاهای تولیدی خراسان رضوی فصلی است اما به دلیل کمبود واگن این کالاها نتوانست به بازار هدف صادر شود لذا بخشی از صادرات استان انجام نگرفت.

عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بانک توسعه صادرات نیز در خصوص پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان همکاری مطلوبی با فعالان این بخش در استان نداشته است.

روشنک اظهار کرد: امسال با وجود همه مشقت ها، همراهی مسئولان دولتی با بخش خصوصی بویژه صادرکنندگان بسیار مطلوب و در خور ستایش بود به طوری که موفق شدیم جایگاه خراسان رضوی را در زمره استانهای موفق حوزه صادرات کشور حفظ کنیم.

در پایان این همایش با حضور مسئولان استانی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از 25 صادرکننده نمونه استانی، سه صادرکننده نمونه ملی و پنج صادرکننده شایسته تقدیر، قدردانی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز