خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

سیاست مدیریت استان تقویت اقتصاد بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۱۹۲

با حضور استاندار خراسان رضوی، مشکلات برخی شرکت‌های فولادی، واحدهای تولیدی لوله و نورد، لوله های پلی اتیلن، قطعات اتومبیل و خوراک دام و طیور بررسی شد.

 به گزارش ایلنا، علی رضا جمشیدی در جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان اظهار داشت:  در شرایط پسا تحریم، راهبرد اصولی ما توجه به سیاست ها و الزامات اقتصاد مقاومتی، حمایت همه جانبه از تولید داخلی و تقویت اقتصاد بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر این که تلاش تمام مدیران حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان در استان است، افزود: باید در سایه همدلی و همزبانی از این فرصت برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: همراهی بانک ها، تخصیص منابع و تسهیلات به بخش های صنعتی و واحدهای تولیدی در تحقق این مهم، تاثیر بسزایی دارد.

رشیدیان از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواست تا با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت های قانونی، از بخش خصوصی حمایت کنند.

وی گفت: علاوه بر استیفای حقوق دستگاه های دولتی اعم از خدمات رسان، بانک ها، تامین اجتماعی و امور مالیاتی، باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود تا در روند فعالیت واحدهای تولیدی خللی وارد نشود.

استاندار خراسان رضوی به واحدهای تولیدی و صنعتی که به دلیل شرایط رکود اقتصادی و بدون اهمال کاری، موفق به پرداخت بدهی های خود به دستگاه های اجرایی نشدند، توصیه کرد از شرایط پسا تحریم استفاده کنند و دوایر دولتی نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

رشیدیان داشتن تولید رقابت پذیر و باکیفیت، بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت ها را از جمله محورهای اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: اقداماتی در سطح کلان کشور برای اجرای آن ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: روح حاکم بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از مزیت های نسبی استانی و کشوری برای خلق فرصت های جدید اقتصادی، ابداع کردن به جای مصرف کننده مطلق بودن، درون‌زا و برون گرا بودن و رصد کردن شرایط اقتصاد خارجی است.

استاندار خراسان رضوی از دبیرخانه ستاد تسهیل نیز خواست تا ضمن تسریع در ابلاغ مصوبات تخصصی ذیل کارگروه استانی به مدیران دستگاه های اجرایی، گزارشی از روند اجرای مصوبات، ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز