خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد

گاز رسانی به 17 روستای خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی از برخورداری 17 روستای استان از نعمت گاز طبیعی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حبیب الله صادقی در نشست خبری مشترک مدیران استان با اصحاب رسانه در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این 17 روستا ، رقمی بالغ بر 150 میلیارد ریال است.

وی افزود: این سه پروژه شامل پروژه گازرسانی به روستاهای فاز سه چناران  با دامنه 13 روستا و فاز یک هلالی جغتای شامل چهار روستا است.
 
صادقی در ادامه از کلنگ‌زنی هفت پروژه گازرسانی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست‌های گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار، به امید خداوند متعال تا سه ساله آینده شاهد برخورداری کلیه روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز طبیعی خواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به بودجه 10000 هزار میلیارد ریالی مورد نیاز جهت توسعه شبکه گازرسانی در استان گفت: عملیات پیمان سپاری تعداد 726 روستای فاقد گاز طبیعی در استان با جمعیتی بالغ بر 105هزار نفر در سال جاری انجام شده است.
 
وی همچنین رقم گازرسانی به این 726 روستا را 5300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اهتمام خدمتگزاران مردم و با استناد به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانستیم طی چند سال اخیر ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خراسان رضوی را در بین سایر استان‌های کشور به جایگاه مطلوبی برسانیم.

خراسان رضوی با دارا بودن یک میلیون و 950 هزار مشترک گازی، سالیانه شاهد مصرف 11 مترمکعب گاز طبیعی است.

کد خبر : ۳۴۳۹۷۷