خبرگزاری کار ایران

توده مردم جامعه با مشاوره کسب و کار آشنایی ندارند

مشاور کار آفرینی گفت: هنوز صاحبان کسب و کار کوچک و توده مردم جامعه با مشاوره کسب و کار آشنایی ندارند.

به گزارش ایلنا،  یکی از دغدغه‌های جامعه امروز مسئله اشتغال و کسب درآمد است اما گاهی می توان با خلاقیت و ایده مناسب همراه با دراختیار داشتن  سرمایه مناسب می توان ایده را تبدیل به محصول و دربازار مصرف ارائه داد.

کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.

 یکی از راه‌های موفقیت در هررشته و حرفه مطالعه، تحقیق و مشاوره است که دراین میان برای موفقیت در عرصه کسب و کار بهره گیری از راهکارها و نظرات مشاوران این عرصه می‌تواند درموفقیت بیشتر صاحبان کسب و کار تاثیر گذار باشد.

مشاوران کارافرینی و کسب‌وکار از جمله افرادی هستند که حرفه شان در بین عموم جامعه مغفول مانده و نیازمند معرفی بیشتر است چراکه بهره گیری از نظرات مشاوران کارآفرینی در رونق کسب‌ وکار با  توجه به وضعیت اقتصادی بسیار تاثیر گذار است.

در همین رابطهو به منظور آشنایی بیشتر با مشاوره کارآفرینی دقایقی محمد رضا لطفی یکی از مشاوران کارآفرینی به گفت‌وگو نشستیم.

محمد رضا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چهار سال است که فعالیت خود را در عرصه ارائه مشاوره به بخش بازاریابی فروشی و بخش توسعه کسب و کار آغاز کرده‌ام و دارای مدرک مربی گری کار آفرینی از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی هستم.

وی در توضیح فعالیت مشاوره کارآفرینی افزود: مشاوره کارآفرینی در راستای برنامه ریزی مناسب برای رونق کسب و کار و بازاریابی فروش است.

 این مشاور کار آفرینی تصریح کرد: ارائه مشاوره مناسب سبب توسعه کسب‌وکار و کاهش بیکاری در جامعه را به دنبال دارد.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر در مقطع ارشد در رشته مدیریت بازاریابی بین الملل مشغول به تحصیل هستم، افزود: متاسفانه رشته مدریت برخلاف سایر رشته‌ها دارای سیستمی نظام‌مند و جامع  نیست و تعرفه‌های مشخصی در این عرصه  ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز صاحبان کسب و کار کوچک و توده مردم جامعه با مشاوره کسب و کار آشنایی ندارند و تنها صاحبان صنعت بزرگ که احساس ناامنی می‌کنند به سراغ مشاوران کارآفرینی، بازاریابی فروش و توسعه کسب و کار می‌آیند.

این مشاور کار آفرینی با تاکید براینکه مردم تا زمانی نسبت به مسئله‌ای احساس نیاز نکنند به سراغش نمی‌روند، عنوان کرد: برای آشنایی مردم با فعالیت مشاوره کار آفرینی نیازمند زمان هستیم همانگونه که سال‌ها طول کشید تا مردم با مشاوره روانشناسی ارتباط برقرار کنند.

لطفی در رابطه با راهکارهای ترویج مشاوره کارآفرینی گفت: نخستین گام اطلاع رسانی و تبلیغ است چرا که مردم هنوز آگاهی لازم را دررابطه با مشاوره کار آفرینی ندارند.

وی افزود: گام بعدی در رابطه با ترویج مشاوره کار آفرینی آموزش عمومی و فرهنگ سازی است چرا که هنوز برخی افراد در انتخاب مشاور خوب با مشکل رو به رو هستند.

لطفی با اشاره به این مطلب که متاسفانه وضعیت خوبی در حوزه کسب و کار نداریم و آمار رسمی در حوزه میزان اشتغال عنوان نمی‌شود، گفت: یکی از راه‌های اشتغال زایی کار آفرینی است چرا که در کار آفرینی علاوه بر ایجاد اشتغال با مفهوم نهفته خلاقیت و کار تیمی نیز آشنا می‌شویم .

وی با بیان اینکه کارآفرین فرصت دارد تا با در اختیار داشتن سرمایه وایده خلاقانه ریسک کند و اقدام به ایجاد فعالیتی همراه با سود کند، بیان کرد: برای توسعه کارآفرینی دولت و دستگاه‌های متولی زیر ساخت‌های لازم را فرهم آورند.

مشاور کارآفرینی خواستار شفافیت سیستمهای مالیاتی و سهولت در فعالیت با دستگاه‌هایی مثل سازمان تامین اجتماعی و شهرداری شد. 

کد خبر : ۳۴۵۲۲۸