خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

تاکید نهادهای اقتصادی خراسان رضوی بر لزوم مشارکت در انتخابات

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اتاق اصناف مشهد و اتاق تعاون خراسان رضوی در بیانیه ای مشترک بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فردا هفتم اسفند ماه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفت، آمده است: مقارن با گذر موفقیت‌آمیز کشور از موانع دشوار و ورود به دوره پساتحریم به مدد هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تدابیر هوشمندانه دولت و صبوری مردم ایران که با تثبیت دستاوردهای علمی فرزندان فرهیخته حاصل شده هفتم اسفند ماه دوره ای دیگر از انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی برگزار می شود.

این بیانیه تاکید دارد: تحولات بنیادی ضرورت شکل گیری مجلسی کارآمد و متخصص را برای برنامه ریزی جهش اقتصادی با انتخاب نمایندگانی کارشناس،خردورز، پاکدست، شجاع و فعال مضاعف ساخته و گامی است مهم در رونق تولید، صادرات و اشتغال کشور دارد.

در ادامه بیانیه نهادهای اقتصادی خراسان رضوی افزوده شده: بنابر این مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو ضمن تحقق این اهداف بلند، مخابره پیامی است روشن از اقتدار و عزت ملی به جهان برای فرارسیدن دوره جدید از ثبات و سازندگی.

'همگام با این عزم ملی سه نهاد بزرگ همسو از اتاق های خراسان رضوی به نمایندگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در جوار بارگاه پر برکت ثامن الحجج(ع) از عموم مردم شریف به ویژه کارگران، کشاورزان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و جامعه اصناف دعوت می کنند تا با حضور فعال در انتخابات سراسری مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ضمن انجام وظیفه ملی و اسلامی، به سهم خود کشور را به سوی رشد و رونقی پایدار رهنمون باشند.'

خراسان رضوی با شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت در مجموع 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نفر نماینده مردم مشهد و کلات هستند.

جمعیت واجد شرایط اخذ رای در این استان چهار میلیون و 420 هزار و 718 نفر است. از این 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی در 28 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.

کد خبر : ۳۵۰۳۱۶