خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

انتظار فعالان‌ اقتصادی از نمایندگان مجلس بهبود فضای کسب‌وکار است

رئیس‌کمیسیون‌کشاورزی اتاق‌بازرگانی خراسان رضوی به بهبود فضای کسب‌وکار به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: این موضوع از جمله انتظاراتی است که فعالان اقتصادی از نمایندگان استان در مجلس آینده دارند.

محمدعلی شریعتی‌مقدم درگفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، با اشاره به معضل آب در استان به عنوان یکی از مشکلات اصلی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل کمبود آب در استان و هدر رفت آن در بخش کشاورزی یکی از مشکلات جدی است.

وی ادامه داد: بحث بهره‌وری آب، سرمایه در گردش کشاورزی و حفظ منابع آبی از جمله اولویت‌هایی است که نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد: می‌توان طی یک برنامه چهار ساله با حفظ ارزش‌ اقتصادی محصولات کشاورزی و غذا و با در نظر گرفتن روش‌های نوین در بخش کشاورزی، مصرف آب را هدفمند کنیم که این موضوع حتماً باید فعالیت‌های بنیادین در اولویت باشد.

شریعتی‌مقدم به بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های استان در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر مسئله فضای کسب و کار به نحوی برنامه‌ریزی شود که شرایط اقتصادی برای کارآفرینان بهبود یابد، از هزینه‌های تولید کم شده، بهره‌وری افزایش یابد و فضای کسب و کار به حالت مطلوب نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این حالت اقتصاد استان رشد پیدا کرده و مسئله بیکاری تا حدود زیادی حل می‎‌شود و این موضوع نیز از جمله انتظاراتی است که فعالان اقتصادی از نمایندگان استان در مجلس آینده دارند. 

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد: داشتن برنامه مناسب برای جهش اقتصادی می‌تواند مشکلات معیشتی و اجتماعی را تا حدود زیادی کاهش دهد. 

کد خبر : ۳۵۰۳۱۸