خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد:

ایجاد فرصت‌های جدید در عرصه کسب و کار فرش دستباف

کد خبر : ۳۵۲۵۶۲

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ایجاد فرصت های جدید در عرصه کسب و کار فرش دستباف مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حمید کارگر در مراسم اختتامیه دهمین المپیاد کشوری فرش دستباف در مشهد مقدس، اظهار داشت: مهارت آموزی فرش دستباف برای آینده اقتصاد کشور و استان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین جهت دانشجویان و دانش آموزان رشته فرش، نقش مهمی در این فرآیند دارند.

وی با بیان اینکه امروزه به دست آوردن مجدد بازار فرش ایران بسیار حائز اهمیت است، افزود: در دوران تحریم، فرش ایران در ورود به بازارهای هدف با مشکلاتی مواجه بود و اغلب از طریق بازارهای واسطه به دست مصرف کننده نهایی می رسید، اما با رفع تحریم ها شرایط سرمایه‌گذاری و صدور فرش دستباف رو به بهبودی است.

علیرضایی با تاکید بر اینکه برای ورود به بازارهای جدید فرش باید نقش فرش در آینده اقتصاد کشور، نیازشناسی بازارهای مصرف و روش های سرمایه گذاری، مورد توجه و بررسی قرار گیرند، گفت: فرش، یکی از اقلام هدفگذاری شده صادرات است و قرار است بازار بزرگ کسب و کار بین المللی فرش ایجاد نماییم.

وی تصریح کرد: بهبود مهارت های بافت، کاهش هزینه ها، نوآوری و خلاقیت در تجهیزات، قابلیت تکرار تولید و کسب مهارت های مربوط به بازاریابی و حضور در بازارهای هدف باید مورد توجه قرار گیرد که به این جهت، آموزش مهارت های مورد نیاز از دوران دبیرستان و دانشگاه مدنظر قرار گرفته است.

علیرضایی افزود: خراسان رضوی از ظرفیت بافت سالانه 650 تا 700 هزار متر مربع فرش دستباف برخوردار است و اگر بتوانیم از 30 درصد این ظرفیت برای بازار استفاده کنیم در سال های نزدیک می‌توانیم صادرات قابل توجهی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز