خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت صنایع دستی خراسان‌رضوی در اجرای طرح ملی نوروزگاه

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۸۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه نوروز الهام بخش تعالی روح و هنر ایرانی – اسلامی است، گفت: توجه به صنایع دستی و هنرهای سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در دستور کار طرح ملی نوروزگاه در مشهد و نیشابور قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حسین زارع صفت با بیان این مطلب افزود: یکی از اهداف برگزاری طرح ملی نوروزگاه توجه به اهداف صنایع دستی در میراث فرهنگی و همچنین لزوم معرفی و توسعه آثار مرتبط با موضوع نوروز است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در برنامه ریزی به عمل آمده بنا داریم بخشی از نوروز بازارها را به موضوع صنایع دستی و هنرهای سنتی مرتبط با نوروز اختصاص دهیم.
 
وی اضافه کرد: با این رویداد فرهنگی تلاش خواهیم کرد بخشی از هنرهای صنعت گران صنایع دستی را به عنوان تحفه و هدایای نوروزی به خانه مردم، شهروندان و زائران برده و با تمهیدات انجام شده در ارتقای فرهنگ استفاده از صنایع دستی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه از عموم مردم و علاقه مندان هنر این مرزو بوم دعوت کرد تا با حضور در بازارچه های نورزی که در قالب طرح ملی نوروز بازار در سطح شهرهای مشهد و نیشابور شکل خواهد گرفت با خرید آثار هنری علاوه بر کمک به رشد و ماندگاری صنایع دستی و استفاده از این هنر اصیل اسلامی و ایرانی ، باعث تعالی روح و هنر اصیل در میان خانواده های خود بوده و در کنار سفره های هفت سین از جاذبه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز