خبرگزاری کار ایران

خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی ارتقا می‌یابد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی برنامه ریزی‌ها برای خدمات دهی مطلوب و ارتقای سطح خدمات‌رسانی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به زائران و مسافران نوروزی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن واحدی در نشست خبری افزود: بر این مبنا در دستگاه‌های اجرایی کمیته ارتقای سطح خدمات فعال شده تا از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات مناسب به مسافران بهره گیری مناسب شود.

وی اظهار داشت: همچنین به مباحث فرهنگی به ویژه حوزه زیارت توجه ویژه‌ای شده و امسال برای نخستین بار ایستگاه‌های فرهنگی هم راه اندازی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تشدید نظارت‌ها در قالب گروه‌های مختلف تخصصی و عمومی را نیز نسبت به سال قبل دارای رشد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف خدماتی و رفاهی عنوان کرد.

واحدی با بیان اینکه بحث ارتقای فرهنگ میزبانی هم با جدیت پیگیری می‌شود، با اشاره به راه اندازی سامانه خدمت که بیست و هشتم ماه صفر در استان راه اندازی شد و حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر در آن ثبت نام کردند، گفت: برنامه ریزی‌ها بر آن است از این ظرفیت در ایام مختلف سال بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: در این راستا و با هدف تقویت فرهنگ میزبانی و مشارکت مردم و خیران در این حوزه، در هفته جاری همایش خادمان افتخاری فرهنگ میزبانی نیز به منظور قدردانی از یک هزار نفر از این افراد برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این میان ارتقای سطح خدمات امداد و نجات در محور‌ها و جاده‌های استان را از دیگر ضروریات این حوزه دانست و افزود: نوروز امسال بر اساس پیش بینی‌ها خراسان رضوی میزبان هفت میلیون زائر و مسافر خواهد بود که برآورد می‌شود ۴، ۵ میلیون نفر آنان به مشهد سفر کنند.

واحدی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد زائران، تلاش‌ها بر خدمات رسانی مناسب و ارتقای سطح این خدمات است چنانکه در بحث بهداشت هرساله تنها ۲۵ درصد ظرفیت بخش خصوصی در ایام نوروز به کار گرفته می‌شود اما امسال تلاش شده بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان حضور گسترده تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در اطراف حرم ۴۹ داروخانه و پنج درمانگاه به صورت شبانه روزی فعال می‌شود و۳۱ بیمارستان استان نیز زمان خدمات دهی خود را افزایش داده و تیم‌های نظارتی بهداشتی و دارویی و ۱۲۰ تیم بهداشت محیط کار نظارت در این حوزه را انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: به منظور ارائه خدمات درمانی دو اتوبوس آمبولانس سیار در اطراف حرم رضوی، دو اتوبوس مربوط به خونگیری هم در اطراف حرم خواهیم داشت.

واحدی عنوان کرد: در بحث تنظیم بازار نیز هم اکنون ۲۳ نمایشگاه عرضه مستقیم در استان دائر شده و برای نظارت پنج پایگاه بازرسی در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ویژه در کنار گروه‌ها و تیم‌های بازرسی مستقر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ تن پرتقال و یک هزار و ۵۰۰ تن سیب و ۱۰ هزار تن مرغ و دو هزار تن گوشت قرمز برای توزیع در این ایام به استان وارد و ذخیره سازی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای بحث نظارت بر صنوف و تنظیم بازار ۲۵۰ گروه نظارتی در استان تشکیل شده که ۱۰۰ گروه آن در اطراف حرم مطهر رضوی فعالیت خواهند کرد.

واحدی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها از جمله اقدامات مورد توجه است، افزود: ۶۰ نانوایی در اطراف حرم مطهر خدمت رسانی می‌کنند و به منظور جبران کمبود‌ها در این محدوده دو نانوایی سیار نیز استقرار می‌یابد.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل و تردد مسافران هم پلیس راه استان ۱۵۰ گروه محسوس و نامحسوس در محور‌ها دارد، ۹۷ گروه راهداری با ۵۸۷ دستگاه هم در این ایام در جاده‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: وجود ۵۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۱۶ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان امکان نظارت بر ترددهای جاده‌ای را افزایش می‌دهند.

واحدی ادامه داد: ۱۷۳ دستگاه آمبولانس نیز در جاده‌ها در قالب پایگاه‌های امداد و نجات در طول محور‌ها خدمات می‌دهند.

وی از دسترسی و خدمات دهی چهار بالگرد در سطح خراسان رضوی و شمالی خبر داد و ادامه داد: ظرفیت حمل و نقلی ناوگان عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی هم تا حدود ۱۰ درصد برای تسهیل جابه جایی مسافران نوروزی افزایش یافته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: برای بازگشت زائران نیز در روزهای پایانی تعطیلات نوروز در بخش جاده‌ای تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده که از جمله آن اختصاص یک هزار و ۴۵۴ دستگاه اتوبوس جاده‌ای برای این امر است

کد خبر : ۳۵۵۳۴۱