خبرگزاری کار ایران

بازدید مسئولان خراسان‌رضوی از مجموعه فرهنگی- تاریخی توس و آرامگاه فردوسی

تولیت آستان‌قدس رضوی به همراه استاندار به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، اعضاء ستاد خدمات سفر، شهردار و فرماندار مشهد از مجموعه فرهنگی- تاریخی توس و آرامگاه فردوسی بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که جمعی از مدیران و معاونین دستگاه‌های مختلف و نیز مدیران و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز حضور داشتند، تولیت آستان قدس رضوی به همراه استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، شهردار و فرماندار مشهد و دبیر و اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی از نزدیک آمادگی این مجموعه فرهنگی – تاریخی در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی را بررسی کردند.
 
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این بازدید با اشاره به اهمیت مجموعه فرهنگی – تاریخی توس و جایگاه و نقش حکیم ابوالقاسم فردوسی در زنده نگه داشتن و حفظ زبان فارسی گفت: تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در این مجموعه فرهنگی و تاریخی باید اندیشیده شود که خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
 
وی افزود: به وضعیت توس باید بیش از پیش رسیدگی شود و برنامه ریزی‌هایی که در خصوص ساماندهی توس انجام شده نوید بخش این است که اتفاقات بسیار خوبی در این مجموعه فرهنگی – تاریخی روی خواهد داد.
 
وی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در ساماندهی توس گفت: این منطقه تاریخی می تواند با مشارکت و حضور بخش خصوصی ساماندهی شود.
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت خدمات رسانی شایسته با زائران امام هشتم (ع) و مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها باید برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی آماده باشند.
کد خبر : ۳۵۶۲۸۹