خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی خبر داد:

جذب نفرات برگزیده مسابقات ملی مهارت استان به بنیاد علمی نخبگان

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۰۶۲

مدیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: نفرات برگزیده مسابقات ملی مهارت به بنیاد علمی نخبگان کشور جذب و شرایط برای ورود آنان به بازار کار مهیا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر افشین رحیمی در نشست خبری تشریح برنامه‌های«هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت» که ظهر امروز در این اداره برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت با هدف ایجاد یک رقابت سالم بین جوانان به منظور کشف استعدادهای مهارتی آنان هر ساله برگزار می شود، تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی میان جوانان استان و کشور بر حسب استانداردهای جهانی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادلات فنی و تجارت حرفه ای، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و معرفی آنان به بانگاه های اقتصادی، ایحاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت از جمله اهداف مسابقات ملی مهارت است.

مدیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این مسابقات در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می شود و افراد برتر در مسابقات شهرستانی به مرحله استانی و نفرات برگزیده استانی به مسابقات کشوری و افراد منتخب مسابقات کشوری به اردوهای جهانی راه پیدا می کنند.

رحیمی با اشاره به بازه ثبت نام مسابقات ملی مهارت از اواخر اسفندماه ۹۴ تا ۱۵ اردیبهش ماه ۹۵ عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این مرحله از مسابقات می توانند به آدرس www.irantvto.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: برای ثبت نام در مسابقات ملی مهارت محدودیت خاصی وجود ندارد و تمامی اقشار اعم از دانش آموز، دانشجو، فعالان عرصه اقتصادی با لحاظ این شرکت که متولدین ٧٣/١۰/١١ به بعد باشند همچنین سربازان نیز باید دوران خدمت سربازی خود را در ٨۵/۶/٣۰ به اتمام رسانده باشند.

مدیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۴ نفر به منظور شرکت در مسابقات ثبت نام کرده اند، افزود: از این میان ۱۴۱ نفر آقا و ۳۳ نفر خاتم هستند.

رحیمی با بیان اینکه ز مجموع رشته های هفدمین مسابقات ملی، ۵ رشته تیمی و مابقی رشته ها فردی است، اظهار کرد: تاکنون استان خراسان رضوی در شانزده دوره قبل مسابقات مهارت رتبه های خوبی را کسب کرده، با این حال برنامه ریزی ایده آل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آن است که استان حتی المقدور در رتبه های ۱ الی ۳ قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مسابقات مهارت در سطح شهرستان ۱۰ روز بعد از ثبت نام یعنی ۲۵ اردیبهشت ماه، مرحله استانی ۷ و ۸ مرداد ماه و مرحله کشوری نیمه دوم مهرماه ۹۵ در تهران برگزار خواهد شد.

مدیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با بیان اینکه نفرات برگزیده استانی در مسابقات کشوری در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۳ برابر افزایش پیدا کرده اند، یادآور شد: نفرات برگزیده مسابقات هر ساله جذب بنیاد علمی نخبگان کشور می شوند تا بتوانند در سمت هایی همچون مربیان حق التدریس جذب و یا در کارگاه های اشتغال استان به بازار کار ورود کنند.

رحیمی هر دوره از مسابفات ملی مهارت استان خراسان رضوی ۱ الی ۳ نفر را به اردوی مسابقات جهانی اعزام کرده است، خاطر نشان کرد: نفرات برتر مسابقات استانی علاوه بر استفاده از تسهیلات کارآفرینی در بانگاه های زودبازده و کارآفرین جذب خواهند شد، این امر مستلزم آن است که طرح آنان در آموزش کل تایید شود، بعضا هم بسیاری از نفرات برتر مسابقات ملی مهارت شرایط شان به گونه ای است که خود جذب بانگاه های اقتصادی هستند.

وی در پایان افزود: در سال گذشته ۱۱۵ هزار نفر در ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۹۶۸ آموزشگاه آزاد آموزش مهارت دیدند.

در ادامه مهندس مهاجر؛ مسئول اجرای مسابقات مهارت استان اظهار کرد: دکتر سازگارنژاد، ریاست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور تشکیل تشکل مدال آوران کشوری و جهانی در سال جاری را صادر کردند و نفرات برتر مسابقات ملی مهارت در دوره های پیشین جذب این تشکل شده تا بتوانند سهم خودشان را از اشتغال احقاق کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز