خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

ایران اسلامی همواره مدافع صلح و دوستی بین کشور‌هاست

استاندار خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، علیرضا رشیدیان در مراسم با اشاره به نقش ارتش در حفظ تمامیت ارضی کشور، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و قوانین جمهوری اسلامی ایران، کشور ما هرگز به دنبال جنگ افروزی نبوده و اساس حرکت ما در روابط خارجی، تعامل با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهانیان غیر از رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی افزود: ایران اسلامی با هیچ کشور غیر متخاصمی سر جنگ ندارد و همواره مدافع صلح و دوستی بین کشور‌ها است و از هرگونه سلطه و سلطه پذیری بیزاری جسته است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما به طور مستمر برای ارتقای توانمندی‌های خود تلاش می‌کنند و شاهد این مدعا رونمایی از آخرین نو آوری و تجهیزات نظامی است که به دست متخصصان داخلی ساخته شده؛ گفت: این مهم برای مقابله با تهدیدات احتمالی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

رئیس شورای تامین استان خاطر نشان کرد: مقابله و مبارزهٔ بین حق و باطل همواره وجود دارد؛ و این موضوع حفظ آمادگی قوای مسلح را امری ضروری و اجتناب ناپذیر می‌کند.

رشیدیان با بیان اینکه همدلی بین ارتش، نیروهای مسلح و مردم از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: همهٔ ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی ضمن تبریک ۲۹ فروردین، این روز را یادآور حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ارتش نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سایه همین ارتش قدرتمند امروز هیچ ابر قدرتی توان مقابله با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را ندارد و پاسخ ایران به هرگونه تجاوز بدخواهان به اشد طریق خواهد بود

رشیدیان با بیان اینکه ارتش سبب عزت و سربلندی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ارتش ما یک نهاد مکتبی و همواره گوش به فرمان فرمانده‌کل قوا است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتش پیروز ثامن الائمه (ع) در کنار سپاهیان و بسیجیان تاریخی پر از عزت برای ملت ایران ساختند، گفت: ملت ایران با رفتار خود ثابت کرده به دور از جنگ طلبی به دنبال دفاع از منافع خود است و هیچ گونه تحریمی توان مقابله با پیشرفت ایرانی را ندارد.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند ما یک کل به هم پیوسته هستیم و برای عزت و پیشرفت ایران اسلامی و همچنین منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

حضرت ایت الله علم الهدی نمایندهٔ ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعهٔ مشهد مقدس و همچنین امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی، ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال‌شرق نزاجا از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

شایان ذکر است؛ صبح امروز به مناسبت ۲۹ فروردین رژه یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی همزمان با سراسر کشور در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد در این مراسم که از میدان ۱۵ خرداد مشهد آغاز و تا میدان بسیج ادامه داشت یگان‌های نمونه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و ارشد نظامی آجا در منطقه شمال شرق توان نظامی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است؛ عملیات چتر بازی و سقوط آزاد، رژه نیروهای پیاده و سواره از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش در مشهد بود.

کد خبر : ۳۶۲۴۲۰