خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی؛

۱۳ شهرستان خراسان رضوی در پی بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۵۹۷

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 13 شهرستان از مجموع 28 شهرستان استان در پی بارندگی شدید روزهای اخیر در بخش‌های مختلف تاسیسات شهری، زیربنایی، اماکن مسکونی، تجاری و کشاورزی دچار خسارت شدند.

به گزارش ایلنا، حجت علی شایانفر افزود: شبکه چاه‌ها و منابع تامین آب 7 شهر از جمله کلانشهر مشهد و شهرهای تربت جام، بینالود، سبزوار، کلات، قوچان و فیض آباد در اثر بارندگی‌های دو روز اخیر آسیب دید.

وی ادامه داد: همچنین به شبکه آبرسانی 49 روستا در جریان این بارش‌ها خسارت وارد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با این وجود هم اینک آبرسانی در شهرها در حال انجام است و همچنین سه منطقه واقع در ضلع شمالی و جنوبی بلوار وکیل آباد و محدوده بلوار فکوری شهر مشهد که روز گذشته به دلیل خسارت منابع آبی به ویژه چاه‌ها دچار اختلال شده بود از صبح امروز وارد مدار گردیده است.

شایانفر ادامه داد: در مورد آبرسانی به مناطق شهری و روستایی نیز مشکلی و آبرسانی به روستاها نیز با تانکر در حال انجام است.

وی گفت: گروه‌های ارزیابی خسارت در حال جمع بندی گزارش‌های دریافتی هستند اما بر اساس برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در هشت شهرستان افزون بر 70 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی این شهرستان‌ها را شامل کلات، قوچان، چناران، نیشابور، خلیل آباد، طرقبه شاندیز، کاشمر و تربت حیدریه برشمرد.

وی افزود: بررسی وضعیت خسارت سایر شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف در حال انجام است و تا پایان وقت امروز گزارش آن اعلام می شود ولی برآورد خسارت شهرستان سرخس به دلیل حجم زیاد روان آب زمان‌بر است.

شایانفر ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیشترین بارندگی مربوط به شهرستان‌های سرخس با 28 میلیمتر و قوچان با 25 میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز