خبرگزاری کار ایران

عیادت نماینده استاندار خراسان از بانوی شکنجه شده‌ مشهدی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، به عنوان نماینده استاندار و به توصیه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از بانوی خشونت‌دیده و شکنجه‌شده‌ مشهدی و فرزندان وی عیادت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، به دنبال صدور دستور رسیدگی به وضعیت زن خشونت‌دیده‌ مشهدی از سوی شهیندخت ملاوردی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، فرشته سلجوقی به نیابت از وی و نمایندگی از استاندار، پیش از ظهر امروز، با این خانواده دیدار کرد.

وی در حاشیه‌ این دیدار گفت: با تشکیل پرونده‌ قضایی برای همسر این زن و پس از اقدامات اولیه‌ مددکاری و درمانی، اکنون به همراه دو فرزندش در مرکز اسکان موقت زنان خشونت دیده‌ بهزیستی استان نگهداری می‌شود و حال عمومی وی رضایت ‌بخش است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای درمان شده است  و اکنون این خانواده در امنیت و آرامش هستند و برنامه‌های مشاوره و مددکاری نیز برای آنها در حال انجام است.

سلجوقی خاطرنشان کرد: با رایزنی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر شد یک تیم پزشکی برای چکاپ وضعیت پزشکی و روان‌پزشکی آنان، به مرکز اعزام شود.

وی افزود: با مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز رایزنی شده تا معلم اختصاصی برای فرزند محصل این خانم در نظر گرفته شود تا از تحصیل باز نماند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در حال رایزنی برای حل مشکلات این خانواده از جهت مسکن، استقلال اقتصادی، حرفه‌آموزی، معیشت و آرامش روانی و اجتماعی هستیم.

سلجوقی تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان باید با همکاری سایر نهادهای اجتماعی مؤثر، برای دور ماندن زنان از آسیب‌های ناشی از خشونت خانگی،  برنامه‌ پیشگیرانه تدوین کند.

وی در پاسخ به نحوه کمکرسانی خیران به این خانواده، تاکید کرد: برای این موضوع، متقاضیان می‌توانند با اداره کل بهزیستی استان هماهنگ کنند.

کد خبر : ۳۶۵۲۹۸