خبرگزاری کار ایران

ظرفیت‌های مشهد در حوزه سنگ‌های قیمتی زیر ذره‌بین اعضاء شورای جهانی صنایع دستی

هیئت 5 نفره شورای جهانی صنایع دستی که به منظور بررسی ثبت مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی روز گذشته به پایتخت معنوی ایران سفر کرده اند، در مدت سفر دو روزه خود به مشهد، ظرفیت های این کلانشهر در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، این هیئت شامل ۴ داور خارجی و یک داور ایرانی روز گذشته به سرپرستی خانم قدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی وارد مشهد شدند و در مدت سفر دو روزه خود مهم‌ترین ظرفیت‌های مشهد در این خصوص را بررسی خواهند کرد.

این گروه روز گذشته در بازدید از خانه ملک، مجتمع فروش طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ارگ، بازاررضا، گالری پارسیس و... از نزدیک به بررسی ظرفیت‌های دومین کلانشهر مذهبی جهان برای ثبت به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی پرداختند.

این گروه هم چنین شب گذشته در جلسه‌ای با حضور محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ی خراسان رضوی، به بحث و تبادل نظر در خصوص مشهد و ظرفیت‌های این شهر مهم در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی پرداختند.

اعضاء شورای جهانی صنایع دستی هم چنین در روز دوم سفر خود به مشهد امروز از دانشگاه فردوسی، مرکز زمین‌شناسی شمال شرق کشور، هنرستان تراش سنگ آل طه، موزه‌های آستانقدس رضوی و فروشگاه‌های صنایع دستی منطقه طرقبه بازدید خواهند کرد.

دیدار با تجار و پیشکسوتان تراش، تولید، فروش و صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از دیگر برنامه‌های هیئت ۵ نفره شورای جهانی صنایع دستی در سفر به مشهد مقدس است.

کد خبر : ۳۶۷۰۵۷