خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد:

پیشرفت‌های علمی امروز کشور مرهون تلاش معمان است

شهردار مشهد در مراسم تقدیر از معلمان مدیران شهرداری مشهد گفت: پیشرفت‌های امروز کشور در علم و فناوری نتیجه تلاش و زحمات دیروز شما معلمان بزرگوار است.

به گزارش ایلنا؛ سید صولت مرتضوی در بیان جایگاه، منزلت و اهمیت کار معلم بیان کرد: اگر چه در محضر بزرگان سخن گفتن آسان نیست؛ اما ثواب کار معلم از منظر قرآن کریم بسیار بالا است.

وی با اشاره به نقش معلم به عنوان یک تحول‌گر در جامعه عنوان کرد: در زمان انقلاب و قبل از آن ضریب نفوذ آموزش و پرورش و نرخ با سوادی کم بود؛ اما به همت مسئولان انقلابی و معلمان متعهد و متدین، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های علمی می‌درخشد.

سابقه معلمی در کارنامه شهردار

مرتضوی با اشاره به سابقه‌ کار معلمی در کارنامه‌ خود به بیان خاطره‌ای در این رابطه پرداخت و افزود: یکی دو ماه از مهر گذشته بود و به عنوان معلم یکی از شهرستان‌ها خدمت می‌کردم که درس فلسفه و منطق یکی از دبیرستان‌ها بی‌معلم مانده بود، به همین منظور با یک نفر که لیسانس جغرافیا داشت صحبت کردیم که خوب به دلایلی میسر نشد؛ در نهایت مجبور شدم خودم خارج از وقت اداری جهت تدریس به مدرسه بروم.

شهردار مشهد با اشاره به اهمیت حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی گفت: معلمان در جمهوری اسلامی در رابطه با حفظ این فرهنگ نقش بزرگی دارند به طوری که معلمان در ابتدا باید فرهنگ اسلامی ایرانی را حفظ کرده و در ادامه توسعه همه جانبه جامعه را رقم بزنند.

حافظان ارزش‌ها و مرزها

وی با اشاره به شهدای دانش‌آموز و دانشجو عنوان کرد: اگر شما به عکس‌های شهدا نگاه کنید شاید 80 درصد آنها در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه تحصیل می‌کردند و این نشان می‌دهد که مراکز آموزشی ما تا چه میزان در رشد و اعتلای فرهنگی و دینی جامعه اثرگذار بودند.

شهردار مشهد گفت: معلمان جلسه حاضر واجد تمجید هستند چرا که هم پاسدار ارزش‌های این مملکت بودندو هم از مرزهای جغرافیایی این مملکت دفاع کردند.

سیاست لبخند اندازه دارد

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد  و گفت: در یکی از مطالب منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز آمده است که امروز راهبرد امریکا از راهبرد تعامل تبدیل به راهبرد فشار شده است.

مرتضوی ادامه داد: در بعضی از اخبار نیز ملاحظه کردید که مباحث دیگری را مطرح کردند؛ مانند اینکه آزمایش موشک‌های بالستیک ایران نقض برجام است.

وی تاکید کرد: دولت‌مردهای کشور باید بدانند که سیاست لبخند هم اندازه دارد. شک نکنید که اگر دشمن چشم طمع به مملکت داشته باشد آحاد مردم با تفکرات سیاسی مختلف در مقابل استکبار جهانی خواهند ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به مبعث حضرت رسول در خصوص اهمیت ولایت‌مداری گفت: نقل می‌کنند در هنگامه‌ای که سپاه اسلام در یکی از نبردهایش با شکست مواجه شد؛ مسلمانان زانوی غم به بغل گرفته و مقدرات مسلمانان به مخاطره افتاده بود در آن زمان نبی مکرم اسلام، بشارت پیروزی دادند و فرمودند: فردا کسی را به فرماندهی شما انتخاب می کنم که او نزد خدا عزیز است و او نیز خدا را گرامی می‌دارد.

صبح سپاه آماده رزم شد نبی اکرم دست حضرت علی (ع) را گرفت و به میدان‌گاه آورد. در جای دیگری نقل می‌کنند که نبی اکرم پس از شفا بخشیدن به چشم حضرت علی(ع)فرمودند یاعلی جهاد در راه خدا ثواب دارد.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل و تقدیر از معلمان مدیران شهری، تمامی معلمان لوح یادبودی را به عنوان یادگاری برای شهرداری مشهد به امضا رساندند.

کد خبر : ۳۶۸۴۲۰