خبرگزاری کار ایران

در همایش معاونین پیشگیری از جرم قوه قضائیه مطرح شد:

لزوم توجه بیشتر به عدالت اجتماعی در کنار عدالت قضایی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۹۵

همایش معاونین اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سراسر کشور صبح امروز در سالن جلسات مجتمع انقلاب مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دکتر امیری اصفهانی قائم مقام معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه با تبریک میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: تصویر بسیار زیبایی از قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است و در هر کدام از اصول قانون اساسی پیوند و همبستگی هوشمندانه‌ای وجود دارد.

دکتر امیری اصفهانی اصلی ترین ماموریت نظام جمهوری اسلامی را ایجاد قسط و عدل دانست و گفت: گسترش عدالت در اصول مختلف قانون اساسی علی الخصوص اصل 156 قانون اساسی مورد تاکید است که در این بین بند اول و چهارم اصل 156 که ماهیت قضایی دارد یک کفه ترازو و بند دوم و پنجم این اصل که ماهیت غیر قضایی دارند کفه دیگر ترازو را تشکیل می‌دهند و لذا لازم است هم ماهیت قضایی عدالت و هم ماهیت غیر قضایی آن مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام معاونت پیشگیری از جرم در ادامه افزود: عدالت تنها به مفهوم عدالت قضایی نیست بلکه عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی، عدالت فرهنگی، عدالت اجتماعی و حتی عدالت ساختاری از دیگر شاخصه های عدالت در دستگاه قضا است که باید به مانند عدالت قضایی مورد تاکید قرار گیرد.

دکتر امیری اصفهانی با اشاره به لزوم اجتماعی شدن مجموعه دادگستری و علی الخصوص مجموعه پیشگیری از جرم گفت:در صدر عنوان پیشگیری عنوان معاونت اجتماعی تعریف شده است و تاکید ریاست محترم قوه قضائیه نیز این است که برنامه ریزی انجام گرفته در مجموعه پیشگیری از جرم اجتماعی محور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز کشور از نظر سیاسی و اقتصادی گفت:وضعیت امروز کشور با توجه به تحریم های ظالمانه و همین طور تحولات منطقه وضعیت خاصی است که این موضوع میدان کار و مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم را بیشتر می‌کند.

دکتر امیری اصفهانی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری(دام ظله) به مقوله پیشگیری و سلامت اجتماعی گفت:طی سلسله جلساتی که مجموعه پیشگیری از جرم با مقام معظم رهبری داشتند، معظم له تاکید بسیاری به مقوله پیشگیری و همینطور سلامت اجتماعی داشتند که ایشان علیرغم تشکر از مجموعه فعالیت‌های انجام گرفته در مجموعه پیشگیری از جرم، انتظار عملکرد قوی‌تری از مجموعه پیشگیری از جرم در سال 95 دارند که امیدواریم در سال جدید با رهنمودهای مقام معظم رهبری پیشرفت محسوسی در عرصه پیشگیری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز