خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

دولت شرایط سختی را تجربه می‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: دولت شرایط سختی را تجربه می‌کند، چرا که ۹۰ درصد درآمد دولت صرف امور جاری کشور و کمتر از ۱۰ درصد آن صرف سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در همایش «هم اندیشی سالیانه مدیران دفاتر پیشخوان خراسان رضوی» که دیشب در سالن همایش‌های هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه فعالیت تمامی دولت‌ها مبنی بر تصدی‌گری بوده است و این ضعف را به صراحت می‌توان در بخش خصوصی و به ویژه حوزه تعاون مشاهده کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های اعمالی باید منطق بر سیاست‌های اعلامی باشد و عمل کردن طبق این راهبرد کار سختی است، تصریح کرد: متاسفانه بخش دولتی در کشور در رقابت با بخش خصوصی است از این رو  بازنده اصلی بخش خصوصی است حال آنکه می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: دولت در شرایط فعلی وضعیت سختی را تجربه می‌کند، چرا که ۹۰ درصد درآمد دولت صرف امور جاری کشور و کمتر از ۱۰ درصد آن صرف سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی است.

پژمانفر با انتقاد از عملکرد موسسات اعتباری خاطرنشان کرد: متاسفانه این موسسات تنها به حفظ خود می‌اندیشند و تمام دستگاه‌ها را زیر چرخ خود له کرده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مالیات باید ابزاری در جهت هدایت رفتار باشد، خاطرنشان کرد: از آن جایی که دولت نمی‌تواند درآمد داشته باشد، مالیات ابزار درآمد دولت شده و درآمد خود را از مردم که وضعیت مالی خوبی ندارند دریافت می‌کند، این مساله ریشه در دولت بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان از افتخارات نظام است، یادآور شد: باید بار سنگین مسئولیت دولت را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا کارها و اقدامات به نحو مطلوب انجام گیرد.

کد خبر : ۳۷۰۶۶۱