خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مشهد:

برخورد با عامل انتشار عکس‌های مینو خالقی قانونی است/سرمایه هیچ یک از سهامداران پدیده از بین نخواهد رفت

وزیر کشور گفت: برخورد با عامل انتشار عکس‌های منتخب اصفهان قانونی است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شب گذشته در نشست خبری که شب گذشته در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: آبروی مردم ارزش و حرمت دارد اما متاسفانه عکس‌هایی منتصب به وی در شبکه‌ها و قضای مجازی بازنشر شد که این اقدام در تضاد با جامعه دینی و امری مذموم و ناپسند شمرده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مهم نیست این اقدام توسط چه کسی شکل گرفته بلکه مهم تخلف صورت گرفته است، افزود: از این رو نیروی انتظامی به صورت محرمانه از‌‌ همان روزهای نخستین برای پیگیری این مساله وارد میدان شد.

وزیر کشور شناسایی و برخورد با این فرد متخاطی را عین قانون دانست و تصریح کرد: امنیت اخلاقی و اجتماعی تنها به گشت ارشاد ختم نمی‌شود بلکه برخورد با این گونه از متخاطیان و متخلفان نیز عین قانون است، چرا که این افراد به راحتی با حیثیت مردم بازی می‌کنند.

رحمانی فضلی یادآور شد: خوشبختانه این فرد مورد شناسایی قرار گرفته و پرونده وی هم تشکیل شده است، اما تصمیم نهایی در خصوص صدور حکم بر عهده قوه قضائیه خواهد یود.

وی با اشاره به دفاع برخی از رسانه‌ها از فرد متخاطی عنوان کرد: از آنجایی که تمانی افراد باید به قانون تن دهیم و مصونیت برای همگان را در یک جامعه اخلاقی بپذیریم به هیچ وجه دفاع از اقدام چنین شایسته نیست.

وزیر کشور با تاکید بر حفظ حریم افراد جامعه خاطرنشان کرد: وزارت کشور با هر امر و مساله‌ای که در خلاف با اخلاق عمومی و امنیت اخلاق و اجتماعی باشد برخورد خواهد کرد و این امر را لز مجاری قانونی پیگیری می‌کند و تفاوتی نمی‌کند که این فرد متعلق به کدام جریان و جناح سیاسی باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به توسعه سیاسی و آزادی مطبوعات در دولت یازدهم عنوان کرد: از میان دولت‌های پس از انقلاب بیشترین تعداد روزنامه‌ها و نیز فعالیت گسترده سایت‌ها و احزاب را مربوط به دولت یازدهم است، بازگشایی خانه احزاب از مهم‌ترین اقداماتی بود که در آستانه دولت یازدهم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت احزاب و رسانه‌ها در چارچوب قانون موجب رشد و ارتقاء اندیشه و مردم‌سالاری دینی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: تحقق مردم‌سالاری دینی یکی از توفیقات نظام است، در واقع ایران در مقایسه با کشورهای مدعی دموکراسی همچون آمریکا که تعداد احزابشان به ۲ گروه ختم شده، شاهد رشد و توسعه سیاسی خوبی است.

نگرانی بابت انتخابات ریاست جمهوری نداریم

وزیر کشور وجود مردم بصیر، فهیم و روشنفکر را از مهم‌ترین مزایای فضای سیاسی کشور خواند و عنوان کرد: تمامی کسانی که به موازین اخلاقی پایبند نیستند و برای رسیدن به اهدافشان مسیرهای غیرقانونی را طی می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: به طور مثال علی‌رغم هجمه گسترده علیه برخی از کاندید‌اها در دوران انتخابات، مردم در انتخابات نشان دادند که به آنچه تشخیص می‌دهند عمل کردند، از این رو بهتر است به شعور مردم احترام گذاشته شود.

وی با اشاره به تحولات سال‌های پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر قانون مطلوب‌ترین راه برای فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی است، لذا در صورت تخطی از این امر با متخلفان برخورد خواهد شد.

رحمانی فضلی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: به هیچ وجه نگران انتخابات ریاست جمهوری نیستیم.

رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت است

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مشهد ۲۰۱۷ افزود: مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت است حال باید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای این مهم تلاش کنند هر چند که وزارت کشور مسئول تامین اعتبار این بحث نیست.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده استاندار خراسان رضوی پیشنهادات خود را در خصوص رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کند، عنوان کرد: تا از این طریق پیشنهادات به دست دولت برسد، حال این مهم همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه مردم را می‌طلبد.

وزیر کشور درباره خصوصی سازی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی تاکید وبژه‌ای بر واگذاری خدمات به بخش خصوصی دارند و موید این امر تصویب قوانین و مقررات در سال‌های اخیر است.

رحمانی فضلی با با اشاره به تفکیک وظایف و اختیارات دولت و مدیریت شهری افزود: اموری همچون سیاست‌گذاری، نظارت و هماهنگی مربوط به دولت و قوانین و مقررات شهری و خدمات رسانی در حیطه اختیارات مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری و تامین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در مجمع شورا‌ها دستور کار است و این امر به طور جدی پیگیری می‌شود.

اقدامات دولت در پیگیری پدیده برای احقاق حق سهامداران بوده است

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت شرکت پدیده تصریح کرد: موضوع پدیده به دلیل نحوه تملک، جواز‌ها، کاربری و فروش سهام تخلف بوده از این رو به یکی از مسائل بغرنج مشهد تبدیل شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: با مسئولان متخلف پدیده فارغ از هر سمتی برخورد خواهد شد، پرونده تمامی متخلفان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تمامی مسائل و مشکلات حقوقی این شرکت حل شده است، افزود: اقدامات دولت در پیگیری پدیده صرفا برای احقاق حق سهامداران بوده است، اما باید عنوان کرد که سرمایه سهامداران در پدیده از بین نمی‌رود، چرا که دارایی‌های این شرکت معادل سرمایه‌های مردم است.

کد خبر : ۳۷۰۶۶۷