خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هلال احمر مشهد:

جمعیت هلال‌احمر مشهد ۵۹ درصد عملیات اوژانسی سطح استان را پوشش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۹۶۳

رئیس سازمان هلال احمر مشهد گفت: جمعیت هلال احمر مشهد ۵۹ درصد عملیات اوژانسی سطح استان را پوشش می دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی گلکار در دومین نشست شورای اداری شهرستان که امشب در سالن شورای فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تفاوت جمعیت هلال احمر با سایر نهادهای امداد و نجات کمک رساندن مربوط به فوریت ها است این جمعیت همواره باید در حال آماده باش و حضور واقعی و کارگشا در تمامی صحنه ها داشته باشند.

وی با اشاره به سیر تحول پرچم صلیب سرخ تا پرچم کنونی هلال احمر تصریح کرد: نخستین بار یک تاجر سوئیسی به این باور رسید که باید قراردادی تخلف ناپذیر جهت حمایت از کارکنان درمانی به امضا برسد و این موضوع تصویب شد و معکوس پرچم سوئیس به عنوان نشان هلال احمر شناخته شد و این گونه بود که نخستین آرم صلیب سرخ مشخص شد.

گلکار ادامه داد: اما ۱۲ الی ۱۳ سال بعد کشور عثمانی به این آرم اعتراض کرد و عنوان کرد آرم صلیب سرخ باید برای کشورهای اسلامی متفاوت باشد از این رو در آن زمان پرچم عثمانی که تا حدودی شبیه پرچم ترکیه کنونی است به عنوان آرم جمعیت هلال احمر کشورهای اسلامی تاکنون شناخته شد.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد افزود: جمعیت هلال احمر در اساسنامه اش در سال ۱۳۵۹ به عنوان نهادی خیریه، غیر انتفاعی و شخصیت حقوقی است که برنامه ریزی و اقدام جهت سوانح را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ماده ۵ اساسنامه هلال احمر خاطرنشان کرد: کلیه سازمان ها به خصوص هواپیمایی و کشتی رانی باید آمادگی داشته باشند تا در زمان بروز و اجرای حوادث نقش خوبی ایفا کنند، همچنبن ماده ۶ این اساسنامه اذعان می کند که هر کس بتواند اصول اساسنامه هلال احمر را بپذیرد می تواند به عضویت این جمعیت در بیاید.

گلکار ادامه داد: جمعیت هلال احمر مشهد ۵۹ درصد عملیات اوژانسی سطح استان را پوشش می دهد و جمعیتاین سازمان شامل جوانان، داوطلبان، امداد و خزانه است و کلیه اعضای زیر ۲۹ سال عضو سازمان جوانان هستند که در مسیر فعالیت های بشر دوستانه و با هدف انسانی فعالیت می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مشعد در سال ۹۴ اقدام به آموزش ۱۳هزار نفر جهت کمک های اولیه کرده است، عنوان کرد: اما هنوز با شعار یک ایرانی یک امداد گر فاصله بسیار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز