خبرگزاری کار ایران

محقق و استاد دانشگاه ملی استرالیا:

عدالت ترمیمی در دادسرای مشهد به خوبی نمود داشت

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۰۶۹

یک محقق و استاد دانشگاه ملی استرالیا با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 مشهد از روند رسیدگی به پرونده‌ها با روش‌های مکتب «عدالت ترمیمی» تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا ، پروفسور 'جان بریث ویت که یکی از محققان مکتب عدالت ترمیمی است پس از دو هفته حضور در ایران به مشهد و دادسرای صدف آمده و پس از آشنایی با روند برپایی جلسات شورای حل اختلاف و سایر میانجیگری‌ها در پروندهای بزرگ گفت: علت تمایل من به عدالت ترمیمی آن است که عدالت و آزادی در این مکتب به درستی اجرا می‌شود و پرونده هایی که بزه دیدگان زیادی دارد را می‌توان با همین طریق سریع تر به حقوق شان رساند.

وی افزود: آنچه در این مرجع قضایی دیدم و درخصوص حل برخی از پرونده‌های سنگین گفته شد باعث شد به این نتیجه برسم که عدالت ترمیمی در دادسرا هم به خوبی نمود دارد اما هیچ وقت نباید فکر کنیم کاملا به آن دست یافته ایم بلکه همواره در اجرای کامل این مکتب باید کوشید.

وی با ابراز شگفتی از اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و محیط زیست گفت: از دیگر مصادیق عدالت ترمیمی در دادسرای مشهد تسریع در رسیدگی و بعد خصوصی جرایم و حل اختلاف در حوزه صنعت و پیشگیری از جرایم زیست محیطی بعنوان یک دغدغه جهانی است واقدام سریع دادستانی مشهد در رفع معضلات زیست محیطی از جمله مدیریت صنایع آلاینده و انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی و مدیریت کشف رود به عنوان یکی از معضلات مطرح و نیز در حوزه صنعت از طریق رفع نگرانی صنعت گران با حل اختلاف طلبکاران واحدهای صنعتی با ایشان و جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه ها قابل تقدیر است.

وی در خصوص طرح پیشگیری از بزه دیدگی ثانویه که در این دادسرا اجرا می شود، گفت: این طرح مرا شگفت زده کرد و پس از بازگشت به استرالیا قصد دارم روی اجرای آن در دادگاه های استرالیا فکر کنم هرچند شبیه آن را در خانه سالمندان در خصوص بزه دیدگی ایشان داریم اما لازم است این طرح به تمام اقشار توسعه یابد.

وی در بیان دیدگاهش نسبت به دادگستری و سیستم قضایی ایران گفت: این که استفاده از تجربه مسن‌تر ها در رفع مشکلات یا همان کدخدامنشی از قرن ها پیش در فرهنگ ایرانی وجود داشته و اکنون در قالب شورای حل اختلاف و میانجیگری وجهه قانونی گرفته است یکی از مزایای رسیدگی به پرونده‌ها در سیستم قضایی ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز