خبرگزاری کار ایران

جلال فیاضی:

خدمات شهرداری در «مشهد کارت» متمرکز می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خدمات شهرداری به منظور سرعت و سهولت استفاده شهروندان در «مشهد کارت» متمرکز می‌شود.

به گزارش ایلنا، جلال فیاضی در اختتامیه سومین همایش وب سایت‌های برتر شهرداری مشهد که عصر امروز در فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: واقعیت این است که در دنیای امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هیچ خبری پنهان نمی‌ماند، بنابراین هر سازمانی که اخبار خود را را مکتوب نگه دارد زیان خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دنیای امروز دنیای خبر نیست بلکه دنیای تحلیل است، تصریح کرد: آن چیزی که امروز تاثیرگذار است تحلیل است، همچنین هر خبرگزاری باید ۳ مولفه سرعت، دقت و صحت را مورد توجه قرار دهد.

وی پرتال‌ها یکی از ارکان ارتباطی با دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: اطلاع رسانی، شفاف سازی از مهم‌ترین اقدامات هر پایگاه اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود، حال با پیشرفت ارتباطات و تکننولوژی سازمان‌ها باید از فضای مجازی با سرعت و دقت بیشتری استفاده کنند.

فیاضی با بیان اینکه مهم‌ترین آفت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی چهره‌سازی است، ادامه داد: مهم‌ترین آفت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی چهره‌سازی است، این امر به معنای آن است که پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به جای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی، تمام وقت خود را صرف چهره‌سازی می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی باید در حوزه شفاف سازی مردم را از آخرین اطلاعات دقیق آن سازمان مطلع سازند، افزود: اگر شهرداری مشهد بتواند ۵ درصد اقدامات صدور پروانه را برای سهولت هر چه بیشتر شهروندان تا پایان سال ۹۵ از طریق الکترونیک مهیا کند، این امر بسیار مطلوب است و شورای شهر از این امر حمایت لازم را خواهد داشت، هر چند که بنده این انجام این اقدام را بعید می‌دانم.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری مشهد بتواند خدمات خود را از طریق الکترونیک به شهروندان ارائه کند و مراجعه شهروندان را به شهرداری کاهش دهد این اقدام مورد تحسین خواهد بود.

فیاضی تصریح کرد: ارائه «مشهد کارت» به جای «من کارت» یکی از خدماتی است که شهرداری ارائه می‌دهد، در واقع تمامی تلاش شورای شهر آن است که خدمات شهرداری را در این کارت تمرکز یابد و این کارت قابل استفاده در تاکسیرانی، قطارشهری، اتوبوسرانی، موزه، کوهستان پارک و سایر مراکز باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در صورت تحقق این مهم شهروندان مشهدی می‌توانند تمامی خدمات شهرداری را به سهولت از طریق این کارت دریافت کنند.

کد خبر : ۳۷۵۷۵۲