خبرگزاری کار ایران

در هشتاد و هشتمین جلسه شوای شهرستان مشهد مطرح شد؛

اعزام مبلغ به روستاهای حاشیه شهر ویژه ماه مبارک رمضان/ سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی به روستاهای حاشیه شهر

هشتاد و هشتمین جلسه شوای شهرستان مشهد عصر امروز در سالن شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد فانی در ابتدای این نشست اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان روستاهای حاشیه شهر مشهد به دلیل فقدان وسیله حمل و نقل عمومی و یا سرویس حمل و نقل ایمن از ادامه تحصیل باز می‌مانند که باید در این باره تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: شورای اسلامی شهرستان باید با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به اعزام مبلغ و اساتید برجسته حوزه علوم قرآنی و قاریان نمونه به روستاهای شهرستان اقدام کند.

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص عدم ارائه آمار و اطلاعات تخصیص اعتبار خاطرنشان کرد: شهرداری قریب به یک سال است که از ارائه آمار و اطلاعات در رابطه با ارائه سرفصل اعتبارات به شورای شهرستان ممانعت می‌کند.

غلامرضا بصیری‌پور اظهار کرد: ۲۳۰ روستا در بخش مرکزی وجود دارد، همچنین در مجموع ۱۳۰ روستا در بخش رضویه و احمدآباد وجود دارد، روستاهایی در بخش مرکزی وجود دارد که فاصله شان تا مشهد صفر است، بعضی روستاها نیز ۱۳۰ کیلومتر با شهر فاصله دارند، از این رو ارائه تسهیلات جهت سرویس‌دهی به این روستاها باید در دستور کار قرار گیرد.

بصیری پور تصریح کرد: سرویس دهی ۲۰ دستگاه اتوبوس ویژه روستاهای حاشیه شهر باید در دستور کار قرار گیرد، ۱۰ دستگاه اتوبوس مربوط به بخش مرکزی، ۵ دستگاه اتوبوس ویژه بخش احمدآباد و ۵ دستگاه اتوبوس ویژه بخش رضویه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان باید به اعزام چند روحانی و مبلغ به روستاهای حومه شهرستان در اولویت امور قرار گیرد.

در بخش دیگری از نشست، سید جلال فیاضی؛ عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: به منظور سرویس دهی حمل و نقل روستاهای حاشیه شهر می توان با شرکت تعاونی که قبلا در شهرک گلبهار مشغول به خدمات رسانی بوده وارد مذاکره شد و هزینه این اقدام را می‌توان به صورت مساوی بخشداری و شهرداری تقبل کند.

وی اظهار کرد: باید با ارائه این گونه خدمات باید از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری به عمل آورد، حال این شرکت تعاونی خود مالک که به دنبال سرویس دهی در حومه است می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهد و هم روستاییان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: قیمت سرویس دهی به هر یک از روستاها با توجه به میزان فاصله و نوع جاده متفاوت خواهد بود.

در بخش دیگری از نشست، محمد حسین جهانبخش؛ عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد عنوان کرد: طی جلسات صورت گرفته مقرر شده است که بخشدار بخش مرکزی با همکاری شورای شهر ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به اعلام اولویت‌های خدمات روستایی حاشیه شهر مشهد مقدس به مدیریت حریم شهرداری مشهد و شورای شهرستان مشهد اقدام تا مدیریت مذکور نسبت به ارائه حل مشکلات اقدام کند.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد شورای اسلامی شهرستان مشهد ظرف مدت ۶۰ روز طرح خدماتی در روستاهای حریم را بعد از وصول در قالب بندهای ۳ گانه ماده ۲۸ آئین نامه داخلی بررسی به استناد ماده ۳ آئین نامه داخلی شورا را اولویت بندی نموده سپس جهت اجرا به مدیریت حریم شهر مشهد مقدس اعلام کند.

این عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد یادآور شد: مدیریت حریم شهر مشهد هم متعاقبا باید ظرف ۳۰ روز گزارش از درآمد و هزینه حریم روستاها را در سال ۹۴ احصا و به شورای شهرستان اعلام کند.

جهانبخش ادامه داد: مدیریت حریم شهر همچنین موظف خواهد بود که ظرف مدت ۶۰ روز نسبت به آئین نامه اجرایی مدیریت با همکاری بخش مرکزی اقدام کند و بخشداری بخش مرکزی شهرستان هم می‌بایست نسبت به برگزاری جلسه‌ای به منظور هماهنگی مسائل روستاها و حریم با حضور روسای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای حریم شهرداری مشهد اقدام کند.

همچنین در این نشست به منظور حل مشکلات بهداشتی روستاهای جاده قدیم قوچان اقداماتی نظیر احداث یک واحد شورای حل اختلاف، استقرار اوژانس اجتماعی، طرح آبرسانی با همکاری مدیریت آبفا در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر : ۳۷۶۵۵۶