خبرگزاری کار ایران

انتقاد سید جواد حسینی از عملکرد دولت گذشته:

۱۶ هزار دیپلم و دیپلم ناقص بدون آزمون جذب آموزش و پرورش شدند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار دیپلم و دیپلم ناقص بدون آزمون جذب وزارت آموزش و پرورش شدند، حال آن که بسیاری از فوق لیسانس ها و دکتری با مهارت اکنون بیکار هستند.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در گردهمایی «معلمان مسئول در دستگاه های اجرایی استان» که ظهر امروز در  مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پروش نقش مهمی در توسعه و رشد کشور دارد و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری مواجه است، اما توانسته تا حدودی بر مشکلات کمی فائق آید، به طور مثال زمانی در همین کشور مدرسه ۶ نوبته و یا کلاس ۹ پایه داشتیم، اما در شرایط فعلی این مشکلات کم تر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در آستانه جشن اتمام بی سوادی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: حال باید بیش از پیش در جهت تحکیم معلمان با دانش آموزان بکوشیم، ۱۳ میلیون هم اکنون دانش‌آموز در استان وجود دارد که با احتساب والدین آنان ۲۶ میلیون به طور مستقیم در آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

حسینی با بیان اینکه هنوز از کیفیت آموزش وپرورش راضی نیستیم، عنوان کرد: بنده می توانم فی‌البداهه ۱۰ ساعت در خصوص کیفیت آموزش و پرورش سخن بگویم، این مشکلات را می توان در عرصه عدم کیفیت کتاب های درسی، کتاب های کمک درسی، موسساتی که در امور آموزش و پرورش دخالت می کنند، فضای سیاسی حاکم بر جامعه و فشاری که جناح ها بر آموزش و پرورش وارد می کنند، عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: البته تعدادی از مدیران کیفیت واقعی آموزش را ندارند، فرآیند آموزش و پرورش شان عمیق نیست، اما تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که این مساله را ارتقاء دهند، حال علی رغم تمامی این مسائل ارتقاء کیفیت به عنوان سیاست راهبردی کافی نیست اما راهبرد این ارتقاء کیفیت تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه سند خرده نظام های آموزش و پرورش تصویب و تجهیز شده است، افزود: ۱۶ هزار شبه معلم در ۳ سال آخر دولت گذشته بدون آزمون جذب آموزش و پروش شدند، این به معنای آن است که هیچ گونه به گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش صورت نگرفته و بسیاری از دیپلم و دیپلم ناقص ها جذب این آموزش و پروش شده اند، حال آن که بسیاری از فوق لیسانس ها و دکتری با مهارت و تخصص اکنون بیکار هستند، اما جذب نیرو در دولت فعلی براساس آزمون و از طریق به گزینی صورت می گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند نسبتا جامعی است، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم ارتقاء مدیریت در آموزشگاه ها ایجاد کنیم، از این رو تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم منابع انسانی با تجربه و مهارت و منابع مالی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نیروی انسانی فرهنگی باید انگیزه، شوق و تجربه داشته باشد، از این رپ نسبت به رتبه بندی و مهارت پرسنل اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه نظام سنجش و ارزیابی ما مشکل دارد، عنوان کرد: مهارت آموزی و فعالیت های کالبدی ما مشکل دارد، حال برای اجرای سند تحول بنیادی علاوه بر نیروی انسانی کارآمد، به منابع مالی نیازمند هستیم که این منابع را می توان از ۳ طریق دولت، توسعه مشارکت ها با بخش خصوصی و غیر خصوصی و تحقق ظرفیت های درونی آموزش و پرورش و معلمان مسئول برطرف کنیم.

حسینی یادآور شد: بنده در دیدار با رئیس جمهور ۴ پیشنهاد در خصوص افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش در سند توسعه ۶ ساله ارائه کردم، اعتبار کنونی اداراه کل آموزش و پرورش در حال حاضر ۱۱/۷ است که براساس بیانیه جهانی این رقم باید به ۲۰ درصد برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تولید سرانه داخلی آموزش و پرورش که ۱/۴ در طول برنامه ششم اعلام شده باید براساس بیانیه جهانی به ۵ الی ۶ درصد برسد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان خراسان با اتکاء به ظرفیت های داخلی توانسته ۱۰۵ طرح را در دولت تدبیر و امید ایجاد کند، حال از تمامی همکاران تقاضا داریم از طریق ارتباط با نمایندگان و یا هر مقام مسئولی تقاضای یاری آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.

حسینی تصریح کرد: بنده در دیدار با رئیس جمهور عنوان کردم که حاضر هستم به تنهایی  نظام نامه مشارکت آموزش و پرورش با دستگاه ها را براساس تجربه جهانی تدوین کنم و شما آن را به تصویب برسانید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن درخواست از مدیران تمامی ادارات و ارگان ها به منظور همیاری و همماری با آموزش و پرورش یادآور شد: از شما همکاران تیز تقاضا دارم نخست عنواپ کنید که تاکنون چه اقداماتی در جهت تعالی آموزش و پرورش انجام داده اید، دوم آن که چه اقداماتی می توانید انجام دهید که تاکنون فرصت انجام آن را نداشته اید.

وی با اشاره به طرح «صد مدرسه صد دبیرخانه» عنوان کرد: این اقدام در جهت تعامل و همکاری هر چه بیشتر مدارس با ادارات طرح گردیده است، در شرایط فعلی ۱۲ هزار اداره داریم که در برخی مواقع مدارس ما تعداد تیروهایشان از ادارات بیشتر است.

حسینی با تاکبد بر مدرسه محوری عنوان کرد: مدرسه شخصیت دارد حال ما باید اقدامات خود را حول مدرسه محوری انجام دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح حامی نیز نشان از آن دارد که هر اداره ای حامی آموزش و پرورش شود، طرح مدرسه ساز تخصصی که با حضور خانم ابتکار و دکتر صالحی رونمایی شد به معنای آن است که هر دستگاهی یک مدرسه تخصصی بسازد.

وی افزود: همچنین تقدیر و تکریم از همکاران فرهنگی در ۳۵ مناسبت باید به مرحله اجرا در بیاید، به عنوان مثال در روز پزشک از معلمان پزشک و در روز مهندس از معلمان مهندس تقدیر به عمل آید.

حسینی با بیان اینکه از تمامی فرمانداران و شهرداران تقاضا داریم که آموزش و پرورش را یاری رسانند، افزود: همچنین آموزش و پرورش باید در جهت تشکیل شبکه مجازی که در آن تمام اخبار آموزش و پرورش به مخاطبان برسد اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز