خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

مردم همچنان بر عهد خود با امام راحل (ره) ثابت قدم و استوار هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۴۴۵

استاندار خراسان رضوی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، در تربت جام گفت: مردم همچنان برعهد خود با امام راحل (ره) ثابت قدم و استوار هستند.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان در این مراسم، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام بزرگوار، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای قیام 15 خرداد و آرزوی طول عمر با عزت و عافیت برای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اظهار داشت: حضور گسترده مردم بعد از سال ها که از رحلت پیر و مرادشان می گذرد؛ نشان دهنده این است که همچنان بر عهد خود با امام راحل (ره) ثابت قدم و استوار هستند.

 وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مرد خدا بود و انقلاب را با نام خدا آغاز کرد، افزود: کتاب و دستورالعمل انقلاب،  قرآن است و کلام آن رهبر فقید نیز تفسیر قرآن و رهنمودهایش برای الهی شدن مردم بود.

 استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امام راحل (ره)، انقلاب را با یاری خداوند و وحدت کلمه به پیروزی رساند و به ما آموخت که استقلال کشور و آزادی امت را می توانیم با خودباوری و ایمان به ظرفیت ها، حفظ کنیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب، ایران اسلامی منادی ارزش های الهی و دینی در عصر حاضر است و به الگویی عملی برای مسلمانان و همه کسانی که دل در گرو اسلام ناب محمدی (ص) دارند؛ تبدیل شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت، تصریح کرد:  برای استقلال، آزادی، توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور،  باید از هر دین و نژاد و آیین کنار هم باشیم و در این مسیر تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: امام راحل (ره) به ما آموخت جنگ میان حق و باطل، کفر و دین دائمی است و انسان های مومن همواره می بایست در عرصه مبارزه با ظلم و کفر و استعمار و استثمار متفق و متحد باشند.

رشیدیان تاکید کرد: امام خمینی (ره) با اعتقاد و اعتماد به خداوند این انقلاب را بنا نهاد و  با جانشینی خلف صالح ایشان حضرت آیت الله امام خامنه ای (مد ظله العالی) این مسیر و حرکت تداوم یافت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، نظامی است قدرتمند که به فضل الهی و به پشتوانه اعتماد مردمی، در صحنه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و تعاملات بین المللی و منطقه ای با قوت و قدرت اهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می کند.

قنبری از اساتید حوزه و دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به ویژه گی های شخصیتی امام راحل (ره) و تاثیر جهانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) حتی برای لحظه ای از ارزش‌های الهی دست نکشید و همواره خداوند متعال با دست قدرت خود او را حمایت کرد.

وی افزود: در دورانی که استکبار و جریان های متصل به یهود امورات کشور ما را به دست گرفته بودند؛ امام بزرگوار با انقلاب خود به ملت ما عزت و آبرو داد و به مدد همراهی مردم با توکل بر خدا و وحدت کلمه ارزش های دینی را در جامعه نهادینه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیمنه استکبار و اسرائیل در دنیا شکسته شد؛ اظهار داشت: در سایه رهبری های مقام معظم رهبری امروز در اوج اقتدار قرار داریم به گونه ای که جبهه ی استکبار جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد.

قنبری خاطر نشان کرد: دشمن با هدف جلوگیری از سرعت انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به دنیا، سعی در ایجاد اختلاف بین امت اسلامی نمود که این برای مسلمانان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: یکی از نمونه های عینی آن، کد غلط دادن به کشور عربستان و ایجاد تنش بین دو کشور مسلمان است؛ این در حالی است که نیاز امروز جهان اسلام تقویت وحدت و همبستگی در مقابل توطئه گران است.    

گفتنی است؛ این مراسم در مصلی بزرگ تربت جام و با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر امام جمعه تربت جام و مولانا سلامی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مشارکت چشمگیر عموم مردم از شیعه و سنی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز