خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی خبرداد:

اطعام ۲۳ هزار مددجو در ماه مبارک‌ رمضان/ ۲۵ هزار کودک بد سرپرست و یتیم در انتظار حامی

کد خبر : ۳۷۸۲۴۸

مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی گفت: ۲۳ هزار مددجو در ماه‌‌رمضان مورد اطعام قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، محسن مسعودیان‌راد در نشست‌خبری که عصر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید بتوانند برای سازندگی جمعی و هدایت در فضاهای عاطفی مردم را در جهت فقرزدایی کمک و یاری رسانند، حال با توجه به این‌که ماه مضان فرصت مغتنمی برای تجلی نیکوکاری است نقش کمیته امداد و مدیریت این سازمان به شکلی فراتر به اطلاع مردم جهت همکاری در این اقدام خداپسندانه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده هایی که در اطراف ما وجود دارند نیازمند یک وعده غذای گرم هستند، حال شاید این مساله برای ما ملموس نباشد، این خانواده‌ها به شدت نیازمند خیرات مردم هستند حال ما باید با یک دست عطوفت و مهربانی به سمت این عزیزان در این حرکت خداپسندانه قدمی برداریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: کمیته امداد امام همچون سنوات گذشته امسال نیز برنامه‌های خود را در قالب سفره های افطاری و توزیع سبد کالا و غذای گرم میان محرومان دنبال می‌کند، طرح اکرام و ایتام نیز از دیگر طرح‌های شیرین است که باید توجه مردم را به این ایتام برجسته‌تر کنیم.

مسعودیان‌راد افزود: همچنین کمیته‌امداد از طریق پایگاه‌هایی که در مشهد و در حاشیه شهر ایجاد می‌کند درصدد است با نمایش گذاشتن، برجسته‌سازی اقدامات و شیوه‌های توانمند سازی این نیازمندان، فضای فروش محصولات مددجویان را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) ۱۷۱ هزار خانواده و ۳۹۱ هزار نفر را از خدمات خود بهره‌مند می‌کند، حال با توجه به اینکه فرهنگ خوبی بین ادارات جاری است و آستان‌قدس رضوی نیز در صدر و محور اجرای این برنامه‌ها است به شکل مستمر به ویژه ایتام را از سفره معنوی امام رضا (ع) بهره‌مند می‌کند.

مدیرکل کمیته‌امداد خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم در طول ماه مبارک رمضان ۲۳ هزار نفر را برای طرح ایتام هدفگذاری کنیم، خاطرنشان کرد: حال اگر یک هموطن بتواند در ماه مبارک رمضان یک وعده غذای گرم به نیازمند اهدا کند باید نزدیک به ۶ میلیون وعده غذایی و نفر را تفذیه کند.

مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: ۱۲۰ هزار نفر از نیازمندان و مددجویان در سال گذشته مورد اطعام قرار گرفتند، همچنین کمیته نسبت به توزیع ۱۰۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان نیز اقدام کرد، برای این اقدام بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال هزینه شد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم ریخت و پاش را کم کنیم و در شرایط بحران اقتصادی این صرفه جویی ها می تواند کمک اساسی برای نیازمندان و محرومان باشد.

کمیته‌امداد نگاه طیفی و طایفه‌ای به مددجویان ندارد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کمیته امداد نگاه طیفی و طایفه‌ای به مددجویان ندارد، عنوان کرد: کمیته امداد هیچ‌گاه نیازمندان را به درجه ۱ و یا ۲ تقسیم‌بندی نمی‌کند، تعدادی زیادی از فرزندان ایتام اهل‌تسنن هستند که مورد حمایت مستمر و داوطلبانه خیرین شیعه قرار دارند.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه قطعا در کمک و یاری رساندن به محرومان تفاوتی میان آنان احساس نمی‌شود، افزود: هماکنون ۹۵ درصد از عزیزان اهل‌تسنن توسط هیرین شیعه مورد حمایت قرار دارند، ادعاهایی همچون خیرین شیعه، ایتام اهل‌تسنن را تقبل نمی‌کنند تنها حرکت‌های مسمومی را به جامعه القا می‌کند، بنده حداقل ۶ سال در سیستان و بلوچستان مدیریت داشتم و این سخنان را تکذیب می کنم.

وجود ۱۴ هزار یتیم و ۶۸ هزار نفر حامی در سطح استان

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار یتیم در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۶۸ هزار نفر حامی در استان وجود دارد، خوشبختانه با فرهنگ سازی هایی که صورت گرفته برای یتیمان چندین حامی وجود دارد که به طور متوسط بالغ بر ۱۲۰ هزار تومان برای آنان هزینه می شود، تا از این طریق نیاز فرهنگی، جهیزیه شان و ... فراهم شود.

۲۰ الی ۲۵ هزار کودک بدسرپرست در اولویت پیدا کردن حامی هستند

مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ هزار نفر از فرزندان محسنین و به عبارتی فاقد سرپرست و بدسرپرست وجود دارد که ممکن است پدر خانواده متواری شده از این میان ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر در اولویت پیدا کردن حامی هستند که تاکنون ۶ هزار نفر حامی پیدا کرده ایم.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هزار سبد کالا و عمدتا غذای گرم ویژه محرومان در ماه مبارک رمضان توزیع شد که این بسته‌ها و غذای گرم در مناطق‌مرزی و دور افتاده شهر مشهد توزیع شد.

برپایی نمایشگاه «جشن رمضان» در کوهسنگی

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر در سال جاری حامی پیدا کردند، افزود: امسال نیز مطابق با سنوات گذشته «جشن رمضان» در کوهسنگی برگزار خواهد شد و تا حد امکان خدمات لازم را در نقاط حاشیه شهر فراهم خواهیم کرد، این اقدامات نیازمند همکاری آستان قدس، خیرین و ... است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: نمایشگاه «جشن رمضان» به منظور آشنایی با فعالیت ها و خدمات مددجویان برپا می شود، این نمایشگاه از همان شب هتی نخستین ماه مبارک رمضان و یک ساعت پس از افطار برپا خواهد بود، همچنین طرح های «اکرام»، «محسنین» و «شفا» از دیگر طرح هایی است که به منظور کمک رسانی به مددجویان راه اندازی شده است.

جمع آوری مبلغ ۱۸ میلیارد ریال از محل فطریه در سال گذشته

مسعودیان راد با بیان اینکه هیچ گاه از محل صدقات و جمع آوری فطریه برای مخارج امورات کمیته امداد استفاده نشده است، افزود: سال گذشته مبلغ ۱۸ میلیارد ریال از محل فطریه جمع آوری شد که این میزان قابل قبول نبود، با این حال هر ساله ما شاهد رشد مبلغ جمع آوری از محل فطریه هستیم اما این مقدار هنوز با ظرفیت های موجود فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کمک هایی که از طرف خیرین صورت می گیرد از طریق اینترنت است، ادامه داد: حدود ۶ هزار صندوق صدقات کوچک، بزرگ و متوسط در سطح استان وجود دارد، سعی ما بر این است که صندوق‌های الکترونیکی تعبیه کنیم، تا شهروندان از طریق کارت‌هایی که در اختیار دارند نسبت به کمک به محرومان اقدام کنند.

مسعودیان‌راد در پایان افزود: علاقه‌مندان و خیرین عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰ ارسال کنند و یا در این امر خداپسندانه از طریق شماره‌کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز