خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است؛

بازرسی از 82 هزار واحد صنفی در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 82 هزار بازرسی از واحدهای صنفی مشهد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، احسان اصولی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در اتاق اصناف مشهد برگزار شد اظهار کرد: تعداد کل تخلفات که ارزش آن معادل 35 میلیارد و 117 میلیون و 650 هزار ریال است بر اساس 82 هزار و 395 مورد بازرسی بدست آمده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی از شناسایی هفت هزار و 512 تخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در بین واحدهای صنفی سطح شهر مشهد خبر داد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون پنج هزار و 224 مورد شکایت دریافت شده که به 679 مورد به صورت حضوری و 926 مورد به صورت تلفنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 583 شکایت از طریق سامانه 124 به اتاق اصناف ارجاع داده شده است، خاطر نشان کرد: پس از بررسی ها 141 مورد از شکایت ها منجر به رضایت شاکی شد و در دو هزار و 218 شکایت نیز واحد صنفی متخلف شناخته شد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: از این تعداد پس از بررسی‌ها در دو هزار و 865 شکایت نیز واحدهای صنفی غیر متخلف شناخته شدند.

اصولی به عودت مبلغ شش میلیارد و 351 میلیون و 758 هزار ریال به شاکیان اشاره کرد و گفت: از جمله تخلفات پیگیری شده در واحدهای صنفی سطح شهر مشهد شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب می‌شود.

وی افزود: انجام گشت‌های مشترک با کارشناسان اتحادیه‌های صنفی و همچنین شعب سیار اداره کل تعزیرات حکومت از واحتدهای اقامتی، مراکز تفریحی، غرفه‌های مستقر در ترمینال‌ها، راه‌آهن و فرودگاه، نانوایی‌ها، مراکز توزیع گوشت از دیگر اقدامات مدیریت بازرسی اتاق اصناف بوده است.

کد خبر : ۳۹۹۶۳۷