خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد برکت خبر داد:

عشایر محروم خواف به مدرسه هوشمند می‌روند

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای دانش‌آموزان عشایر محروم شهرستان خواف در استان خراسان رضوی، مدرسه‌ هوشمند 6 کلاسه احداث می کند.

به گزارش ایلنا، معاون امور زیربنایی و امور فنی بنیاد برکت گفت: این بنیاد برای تسهیلِ تحصیلِ عشایرِ محروم مرزنشین شهرستان خواف، ساخت یک مدرسه‌ هوشمند 6 کلاسه در شهرک امام علی (ع) سنگان را برای 140 دانش‌آموز این شهرک در دستور کار قرار داد.

سعید جعفری با اشاره به این‌ که تصمیمات دیگری هم برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان گرفته شده، افزود: از 12 روستای محروم خواف، 3 روستا به راه نیاز داشتند که از طریق سه پروژه‌ راه‌سازی روستایی، روستاهای باغ بخشی به دو چاهی، مهاباد به باغ بخشی و چاه مسیله به چاه گچی متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای روستاهای حسن‌آباد، علی‌آباد و نهور با جمعیت حدود 454 خانوار هم تأمین آب شرب و ساخت جاده‌ی روستایی نیازسنجی شد.

به گفته‌ معاون امور زیربنایی و امور فنی بنیاد برکت، تأمین اعتبار دو کلاس درس برای مدرسه‌ 4 کلاسه‌ روستای ولی‌آباد نیز در دستور کار قرار گرفت. این مدرسه که حدود 100 دانش‌آموز پایه‌ابتدایی دارد به دو کلاس درس دیگر نیازمند است.

بنیاد برکت ساخت 42 مدرسه با 258 کلاس درس را در مناطق محروم استان خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر 157 میلیارد و 621 میلیون ریال در برنامه دارد. از این تعداد، تاکنون 29 مدرسه با 176 کلاس درس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و ساخت 13 مدرسه‌ی دیگر در دست اقدام است.

کد خبر : ۴۰۱۵۶۷