خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن مطرح کرد:

ارتباط شیوع سرطان روده بزرگ و فرهنگ غرب در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۸۳۶

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن گفت: شیوع سرطان روده بزرگ در ایران نظیر اروپا به دلیل فرهنگ نادرست مصرف غذاهای فست‌فود رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی‌مشهد، دکتر محمدرضا عباس‌زادگان امروز چهارم مهرماه در نشست خبری "دومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن" که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شیوع سرطان روده بزرگ در کشورهای غربی بالا است و در ایران نیز طی دو دهه اخیر به دلیل مصرف روغن‌های فست‌فود روبه افزایش است.

وی با اشاره به اینکه دومین سمپوزیوم بین‌المللی‌سرطان نسترن طی دو روز در هشت‌بخش با موضوعات پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در پنل اول این همایش موضوعاتی در خصوص موسسه نسترن و سیاست‌هایی که باید در راستای پیشگیری از سرطان اجرا شود، ارائه خواهد شد. 

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن ادامه داد: متاسفانه به مطالعات در زمینه علت بروز سرطان و افزایش آن، در کشور کم‌تر پرداخته می‌شود که روز دوم این سمپوزیوم مطالبی مرتبط با آن ارائه خواهد شد. همچنین در خصوص گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی دارویی موضوعاتی مطرح می‌شود. 

عباس‌زادگان افزود: با توجه به اینکه اکثر مواقع سرطان در مراحل پیشرفته شناسایی می‌شود، بخش سوم این همایش به تشخیص زودهنگام سرطان و نمونه‌برداری مایعات بدن به منظور شناسایی سرطان اختصاص یافته است. 

وی با اعلام اینکه در بخش چهارم این سمپوزیوم به پزشکی سیستماتیک و درمان‌های هدفمند پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: موضوعات پیشگیری از سرطان، تشخیص زودهنگام سرطان و درمان هدفمند آن با ارائه آخرین دستاوردهای متخصصان کشورهای آلمان و آمریکا، در این بخش ارائه خواهد شد. 

عباس‌زادگان گفت: در بخش پنجم این همایش از متخصصان بالینی از آلمان، آمریکا به‌ منظور درمان هدفمند و پیشگیری از سرطان دعوت شده است؛ همچنین در خصوص سرطان‌های گوارش، سینه و تخمدان مباحثی در روز دوم همایش مطرح خواهد شد. 

وی یکی از نکات مثبت موسسه نسترن را ارتباط مستقیم با مردم دانست و بیان کرد: در این موسسه تلاش می‌شود تا پیشگیری از سرطان به خانواده‌ها آموزش داده شود که در اکثر کشورهای موفق به این شیوه عمل می‌شود. 

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با اشاره به برگزاری دوره اول سمپوزیوم بین‌المللی عنوان کرد: در دوره گذشته این سمپوزیوم در خصوص تشخیص زودهنگام سرطان و شناسایی سلول‌های سرطانی پیش از عکس‌برداری، همکاری‌ با برخی از کشورهای خارجی آغاز شد همچنین کمیته کاربردی در این زمینه تشکیل شد تا بتوانیم مطالعات خود را با برخی کشورها از جمله آمریکا، استرالیا و آلمان به اشتراک بگذاریم.

حضور 10 دانشگاه برتر جهان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن

در ادامه این نشست دکتر محمدتقی میراحمدی، رئیس مرکز پیشگیری از سرطان نسترن نیز با تاکید بر اینکه در دومین سمپوزیوم سرطان، اساتید متخصص از 10 دانشگاه برتر جهان حضور خواهند یافت، اظهار کرد: در این همایش نشست پرسش ‌و ‌پاسخ میان دانشجویان و اساتید بین‌المللی در راستای فرهنگ پیشگیری از سرطان تدارک دیده شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی موسسه نسترن تاسیس مدرسه سلامت است تا در آن شاخص‌های سلامت و پیشگیری از سرطان آموزش داده شود، ادامه داد: آموزش چهار شاخص تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، ژنتیک و مشکلات روانشناسی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر بروز سرطان محسوب می‌شوند، در این مدرسه مدنظر قرار گرفته است. 

رئیس مرکز پیشگیری از سرطان نسترن از راه‌اندازی مدرسه سرطان در مشهد خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 30 دبیرستان دخترانه مشهد تحت پوشش موسسه ما قرار گرفته‌ و حدود 90 دبیرستان نیز امسال ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز