خبرگزاری کار ایران

بازدید استاندار خراسان رضوی از موسسات قرآنی و کانون‌های مساجد حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۵۹۳

استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری حاشیه شهر مشهد و سینما بهمن بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از کانون های فرهنگی شهید مطهری و ابوذر غفاری، موسسات قرآن و عترت بوستان طاها و سینما بهمن در حاشیه شهر مشهد بازدید کردند.
 
در حاشیه این بازدید استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه کانون های مساجد چراغ روشن فرهنگی‌اند، گفت: فعالیت کانون های مساجد برای توسعه فرهنگ دینی و ایرانی در مناطق مختلف ستودنی است.
 
علیرضا رشیدیان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در واقع یک شبکه مردمی است که با کمترین امکانات بیشترین اثر را در محله دارند.
 
وی افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد در واقع یک چراغ روشن فرهنگی هستند. در مکان‌هایی که مردم با وجود مشکلات مالی و اقتصادی بسیاری که دارند اما در حوزه ای فراتر از مسائل مادی برای توسعه دانش و فرهنگ در مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر نور افشانی می کنند.
 
رشیدیان نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: این کانون ها کاملا مردمی هستند و فقط با حمایت حداقلی توسط دولت و دستگاههای اجرایی فعالیت‌های بسیار بزرگی را انجام می دهند.
 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی به نفع فرهنگ دینی و ایرانی استفاده کنیم، ادامه داد: فعالیت‌های کتابخانه های مساجد در کنار مسجد که کانون معنویت است کار بسیار بزرگی است و با وجود هم جواری با مضجع نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) باید تلاش کنیم منش و روش عالم عالم محمد(ص) در استان و مشهد جاری کنیم.
 
وی گفت: کتابخانه های مساجد مکان‌های بسیار خوبی است تا جوانان و نوجوانان در فضایی به دور از سروصداها و دغدغه های معمول بتوانند به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند.
 
در این بازدید همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به وجود 15 موسسه قرآنی در حاشیه شهر مشهد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی موثرترین مجموعه های فرهنگی هستند.
 
سید سعید سرابی افزود: بازدیدهای میدانی از کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی در حاشیه شهر مشهد از برنامه های طرح ساماندهی وضعیت فرهنگی حاشیه شهر مشهد است.
 
وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را موثرترین مجموعه فرهنگی در حاشیه شهر و روستاها دانست و افزود:بهترین سرمایه گذاری که نظام می تواند برای مناطق محروم، حاشیه شهر و روستاها انجام بدهد حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
 
سرابی با اشاره به شروع برنامه های مشهد 2017 گفت:در مناطق حاشیه شهر مشهد 15 موسسه قرآنی وجود دارد که تعداد 2 موسسه به خانه فرهنگ دیجیتال مجهز هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز