خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس نقد مدیریت در هزاره سوم مطرح شد؛

آنتی مارکتینگ؛ رویکرد اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۶۵۱

آنتی مارکتینک در واقع رویکرد نقد و اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد است. توصیه‌ای که مارکتینگ به افراد در دنیا می‌کند؛ صرفاً بحث فروش است و می‌گوید هر چه در دنیا بیشتر بتوانی عرضه کنی، سود بیشتری می‌توانی به دست آوری.

اسرافیل شیرازی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آنتی مارکتینگ در ایران گفت: آنتی مارکتینگ در واقع رویکرد نقد و اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد است. توصیه‌ای که مارکتینگ به افراد در دنیا می‌کند؛ صرفاً بحث فروش می‌باشد و می‌گوید هرچه در دنیا بیشتر بتوانی عرضه کنی، سود بیشتری می‌توانی به دست آوری.

دبیر اجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم با بیان اینکه اساس کار مارکتینگ در تجلی بیرونی گنجانده می‌شود، افزود: یعنی هرکسی که موفق‌تر باشد در ارائه یک وجه و یک تصویر بیرونی به‌ مراتب در کسب هم موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در جامعه موفق بودند غالباً زبان بیان و تبلیغ خوبی نداشتند؛ اما در عمل بسیار خوب پیشرفت کردند، اظهار داشت: اکثر فیلسوف‌ها، دانشمندان و مخترعان، عموماً انسان‌های گوشه‌گیری هستند و این افراد زیاد اهل معاشرت نیستند. مارکتینگ این افراد را نقض می‌کند.

شیرازی با بیان اینکه افرادی که در مارکتینگ هستند ارزش و اعتبار برای عناصر را بر اساس معیار سودآور بودن آن می‌سنجند ادامه داد: اگر بر این معیار پیشروی کنیم؛ به‌طور مثال یک گاو که هم شیر می‌دهد و هم می‌توان از گوشت و پوست آن استفاده کرد؛ ارزشش از نیوتن بیشتر است.

وی با بیان اینکه مردم اروپا هیچ‌کس را متمدن نمی‌دانند به‌جز خودشان گفت: مردم اروپا که از منظر غرب مرکزی به کشور منطقه خود نگاه می‌کنند؛ همه را به غیر از خودشان بربر، وحشی و بی‌فرهنگ می‌دانند.

وی ادامه داد: مردم اروپا در مورد صنعت و تکنولوژی هم افکاری مانند همین افکار دارند و ادعا دارند صنعت، مخصوص نژاد برتر است و نژاد برتر را هم‌نژاد آلمانی می‌دانند.

دبیر اجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم بیان کرد: در ژاپن به‌عنوان یک کشور توسعه‌یافته پس از رشد اقتصاد و از بین رفتن ارزش‌ها و نظام خانواده، دوباره به دنبال احیا آن برآمدند.

وی گفت: نگرش غرب‌گرا تمام ارزش‌های بومی و خانواده را نفی می‌کند.

شیرازی اذعان داشت: آنتی مارکتینگ می‌خواهد بگوید تعقیب‌کننده الگوهای غربی نباشیم؛ زیرا الگوهای غربی الگوهایی هستند که قبلاً آزمایش شده و دوباره امتحان کردن آن اشتباه است.

عضو شورای سیاست‌گذاری با بیان اینکه آنتی مارکتینگ یک نگاه مخالف در برابر مارکتینگ است، اظهار داشت: مارکتینگ عملاً جامعه را فروشنده می‌بیند و نتورک صرفاً یک بیزنس است و افراد در صورت کاشت باید یک برداشت چشم‌گیر داشته باشند.

لازم به ذکر است شیرازی در پایان، تاریخ و مکان برگزاری کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم را، بیست و پنجم آذرماه، روز پژوهش، در دانشگاه فردوسی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور احمد روستا و پروفسور حمیدی زاده اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز