خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مشهد خبر داد:

کاهش چشمگیر پرونده‌های بهداشتی در حاشیه شهر

کد خبر : ۴۲۶۱۱۸

معاون دادستان مشهد از ارتقای سلامت شهروندان حاشیه شهر و کاهش چشمگیر پرونده‌های بهداشتی در این مناطق خبر داد.

به گزارش ایلنا،  قاضی محمد بخشی محبی در حاشیه مراسم عملیات اجرایی طرحهای بزرگ اب وفاضلاب مشهد گفت :اجرای طرحهای بنیادین آبرسانی سالم به شهروندان در حاشیه شهرها وجمع اوری ودفع بهداشتی وانتقال فاضلاب به طور صحیح در این مناطق از جمله دغدغه های دادستانی در زمینه بهداشت عمومی بوده که خوشبختانه با اقدام اخیر ابفای مشهد وحمایت مجموعه استانداری شاهد رفع این دغدغه هستیم.

وی افزود : سالانه هزاران پرونده با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی علیه تعدادی از شهروندان در مراجع قضایی تشکیل می‌شد که به لحاظ نبود ساختار مناسب در منطقه اثر بازدارنده‌ای نداشت .

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد ادامه داد: تشکیل پرونده قضایی علیه ساکنین مناطق محروم که به لحاظ سکونت در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی وَیَا غیر استانداردکه به خاطر عدم امکان حفر چاه، فاضلاب را در معابر رها می‌کردند مشکلی راحل نمی‌کرد ومی‌بایست موضوع ریشه ای و با ساختارمناسب رفع و رجوع می‌گشت ،که خوشبختانه با تدابیر اتخاذشده وانتقال صحیح وبهداشتی فاضلاب این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

نماینده دادستان مرکز استان در امور بهداشتی بیان داشت: عدم کنترل فاضلاب و دفع غیر بهداشتی ان وجاری بودن فاضلاب در معابر تهدید کننده سلامت همشهریان بوده و بیماریهایی همچون وبا، حصبه وحتی هپاتیت را در کنار سالک به دنبال داشت .

وی به نقش شرکت اب وفاضلاب در رساندن اب سالم بهداشتی نیز اشاره داشت وافزود: وظیفه اصلی و سازمانی شرکت ابفا توزیع اب سالم وبهداشتی است که با اقدامات اخیر در این مهم نیز شاهد تلاش مدیران شهری هستیم و در سالهای اخیر به لحاظ قدیمی بودن برخی شبکه ها وَیَا انشعابات غیر مجاز احتمال به خطرافتادن سلامت اب وجود داشت که این تهدید؛ أهمیت ورود جدی مدیران استانی را دو چندان می‌کند .

سرپرست دادسرای صدف افزود : در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده در دادسرای مشهد ودر جهت پیشگیری از بروز مخاطرات جانی برای شهروندان وتسریع در ترمیم خرابی‌های ناشی از انشعاب غیر مجاز اختیاراتی به شرکت ابفا تفویض شده تا رأسا مبادرت به رفع خرابی در تاسیسات مذکور وقطع انشعاب غیر مجاز کند.

وی در تشریح این اقدام پیشگیرانه افزود : انشعاب غیر مجاز جرم بوده وسلامت اب وشهروندان را با خطر جدی مواجه می‌کند که قانون گذار در مواد ٦٨٨ و٦٦٠ قانون مجازات اسلامی و٤٥ توزیع عادلانه اب به صراحت به مجرمانه بودن عمل اشاره داشته، اما انچه برای ما در مرحله أول مهم است تضمین سلامت اب ورساندن ان به مشترکین می باشد لذا ابتدا وقبل از تشکیل پرونده با اخطار به متخلف از او خواسته میشود نسبت به ترمیم خرابی شبکه اقدام کند والا به ابفا مجوز داده میشود که سریعا نسبت به ترمیم خرابی اقدام کند ، که با این دستور سالانه از ورود هزاران مورد پرونده به دادسرا جلوگیری شده وضمن قانون مداری شهروندان نتیجه مورد نظر در شناسایی مشترکین ومجاز شدن آنها گام موثری برداشته می‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز