خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

واحدهای صنعتی کشاورزی باید توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۰۳۰

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای پایداری تولید محصولات کشاورزی باید واحدهای صنعتی کشاورزی توسعه یابد.

به گزارش ایلنا، مهندس محمود حجتی از واحدهای مختلف زراعی، باغی، دامپروری و تولید شکر کشت و صنعت جوین بازدید و توصیه های لازم را ارائه کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تولید اسید سیتریک نیازمند دانش‌فنی و تکنولوژی بالاست که این واحد به آن دست یافته،خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه تولید سالانه 40 هزارتن اسید سیتریک است در حالی که نیاز کشور 20 هزارتن است و باید در راستای اقتصاد مقاومتی برای صادرات مازاد تولید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به این که این واحد تولیدی بخشی از شکر مصرفی خود را از طریق استحصال از چغندرقند و بخشی را هم از طریق فرآوری شکرخام وارداتی با هدف صادرات مجدد تامین می کند، یادآور شد: با اقدامات فنی صورت گرفته نظیر بکارگیری بذور مناسب، بهزراعی و...عملکرد چغندرقند از 28 تن در هکتار در ابتدای دولت یازدهم به 54 تن در هکتار در سال 94 افزایش یافته و تولید چغندرقند از 2.8 میلیون تن در سال 92 به حدود 6 میلیون تن در سال 94 رسیده است.

وزیرجهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای صنعتی کشاورزی موجب پایداری تولید محصولات کشاورزی می شود، اظهار داشت: در راستای سیاست ایجاد و تقویت زنجیره‌های تولید و توسعه صنایع کشاورزی این کارخانه می‌تواند به صورت موتور محرکه برای تولیدات کشاورزی عمل کند.

مهندس حجتی تصریح کرد: توسعه این قبیل کارخانه‌ها مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز