خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس مطرح کرد:

کمتر از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مجلس در رابطه با قانون بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۰۱۷

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شش ماه گذشته کمتر از ۶۰ درصد فعالیت‌های مجلس، در خصوص قانون بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شیران خراسانی ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی راهکارهای قانونی تامین امنیت زنان که در هتل هما مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته کمتر از ۶۰ درصد فعالیت‌های مجلس، در خصوص قانون بوده است، اظهار کرد: در مجلس نهم ۷۰۰ طرح و لایحه به مجلس ارائه داده‌ایم که از این تعداد، ۲۰۰ طرح تصویب شده است.

وی افزود: در طی این مدت، قوانینی از جمله اصلاح قانون تابعیت اتباع به‌خصوص کودکانی که حاصل ازدواج افرادی خارج از کشور هستند، موردتوجه نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تعداد ۲۱۲ طرح و لایحه به مجلس رسیده که از این تعداد، ۱۰۷ مورد لایحه و ۱۰۶ مورد طرح بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه قضایی تعداد ۴۲ طرح، ۳۱ طرح اجتماعی، ۲۸ طرح اقتصادی، ۱۲ طرح در شوراها، ۱۰ طرح امنیتی، ۱۰ طرح تعریزی و هشت طرح آموزشی به مجلس شورای اسلامی ارائه داده ایم.

وی ادامه داد: همچنین لایحه جرم‌های جایگزین زندان،  لایحه رسیدگی به اطفال و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌ایم.

شیران تصریح کرد: متاسفانه در نحوه اداره کشور رنج می‌بریم که یکی از دلایل آن، توزیع نامناسب ثروت و قدرت در کشور است.

وی تاکید کرد: امروز در بودجه سال  ۹۴ و ۹۵ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های جاری صرف شده است و کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی صرف کرده‌ایم که این مسئله جای تامل و نیاز به بازنگری دارد.

نماینده مردم مشهد با اشاره به اینکه قانون مدنی در کشور نیاز به تغییر و اصلاح دارد: عنوان کرد: قانون مدنی در کشور مربوط به ۸۰ سال پیش است که با پیشرفت جامعه در همه سطوح این قانون‌ها نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون مدنی، پدر و مادر خارجی که پدر در ایران متولد شده باشد فرزند آن‌ها می‌تواند تابعیت ایرانی بگیرد، اما اگر مادر در ایران متولد شده بود این اتفاق که فرزند تابعیت ایران بگیرد پیش نمی‌آید و این موضوع کودکان را آسیب پذیر می‌کند و آن‌ها از تحصیل و اشتغال باز می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز