خبرگزاری کار ایران

سعید صالح:

بیش از ۱۶۵ هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی روی ارتقای کیفیت آموزشی متمرکز است.

به گزارش ایلنا، سعید صالح در جلسه آموزشی مؤسسان و همکاران مدارس غیر دولتی با بیان اینکه هدف از تاسیس مدارس غیردولتی ارتقای کیفیت آموزشی و کاهش مدارس سه شیفت و دو شیفت بود، گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند و به‌منظور پیاده‌سازی اهداف والای این مدارس در نظر داریم روی محوریت ارتقای کیفیت تمرکز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش اصلی ارتقای کیفیت رسیدگی به مبحث آموزش بوده و با عنوان ارتقای کیفیت آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با تحقیقات میدانی دریافتیم که سنجش موجب بالا رفتن کیفیت در هر حوزه ای می شود و از طرفی امتحانات نهایی پایه سوم در کیفیت آموزشی تاثیر بالایی دارد.

صالح با اعلام اینکه برای اولین‌بار در شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی استان گزارش وضعیت آموزشی مدارس غیر دولتی بررسی می‌شود، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیر دولتی بسته شد، مدارس غیر دولتی سطح بند شدند و اقداماتی که برای هر کدام از مدارس در سطوح متفاوت لازم الاجرا بود تعیین شد.

وی درباره هدف از جلسات آموزشی اظهار داشت: توجه به توسعه کیفیت آموزشی در مدارس غیر دولتی حائز اهمیت است اما حرکت در مسیر توسعه مهمتر است و اکنون شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی استان بر روی کیفیت آموزشی متمرکز شده است.

وی یادآور شد: برای رسیدن به اهداف توسعه کیفیت آموزشی در مدارس از دو ظرفیت اداره کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت متوسطه قول مساعدت گرفته شده است.

کد خبر : ۴۳۸۵۳۸