خبرگزاری کار ایران

علیرضا رشیدیان:

سفر به مشهد مقدس بدون در نظر گرفتن موضوعات فرهنگی، ابتر است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۱۵

استاندار خراسان رضوی در مانور خدمت نوروز 96 در محل کمپ غدیر مشهد حضور یافت.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان در این مانور که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان آمادگی خود برای استقبال از زائران و گردشگران را به نمایش گذاشته بودند، اظهار داشت: پیام برگزاری این مانور این است که خادمان خورشید با تمام توان و بسیج امکانات آماده ی پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی، سمن‌ها و عموم مردم برای خدمت به زائران و مسافران با یکدیگر رقابت می‌کنند و در حال مسابقه هستند، افزود: فرهنگ میزبانی مردم خراسان رضوی ارتقا یافته و تعداد قابل توجهی از هم استانی ها، متقاضی خدمت هستند و این روند هر سال رو به افزایش است. 

استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت زهرا (س) و سلاله ی پاکش امام راحل (ره)، گفت: هر اقدامی که به ارتقا کمی و کیفی خدمت به زائران منجر شود در محضر ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثنا) ماجور و مقدس است.

رشیدیان در ادامه خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی میزان زائران و مسافران نوروزی در مشهد حدود هشت درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در نوروز سال جاری بیش از 10 میلیون و 700  هزار زائر به استان سفر کردند که مقصد 7 میلیون و 700 هزار نفر از این تعداد مشهد بود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد : امسال مشهد علاوه بر مناسبت‌های مختلف ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که همین مهم نوروز را متفاوت کرده است.

رشیدیان با بیان این که سفر به مشهد مقدس بدون در نظر گرفتن موضوعات فرهنگی، ابتر است؛ تاکید کرد: در نوروز پیش رو باید با تلاشی مضاعف ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی مشهد به دنیا معرفی شود .

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و حوزه‌های فعال باید این موقعیت را قدر دانسته و برای معرفی ظرفیت های مشهد اقدامات مختلفی انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی افزود : اگر خدمت توام با نیت خالص و خلوص صداقت باشد عبادتی با اجری بی‌پایان است و اگر این عبادت در مسیر تسهیل حضور زائران امام رضا(ع) باشد ارزش دو چندان دارد .

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در ایام نوروز سال 1396 پیش بینی می شود بیش از 12.5 میلیون زائر به این استان سفر کنند.

محمد حسین زارع صفت با بیان اینکه در موضوع خدمت‌رسانی به زائران 40 دستگاه درگیر ارائه خدمت هستند، ادامه داد: با توجه به حضور میلیونی زائران در استان دستگاه‌های اجرایی  در بخش‌های مختلف از جمله اقامت، خدمات شهری، امداد و نجات، بهداشت، درمان و خدمات فرهنگی آماده ارائه خدمت هستند.

وی افزود : برای نوروز سال 1396بیش از 114 ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهرهای استان فعال شده و در حوزه توزیع سفر و توسعه گردشگری داخلی استان نیز برای نوروز 96 بیش از  10 محور گردشگری و 170 مکان گردشگری مهیا شده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نوروز باستانی ثبت جهانی شده از این رو با محوریت ایران در  نوروز جلوه‌های ویژه‌ای را به نمایش خواهیم گذاشت.

گفتنی است، استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه توانمندی‌ها و آمادگی دستگاه‌های 24 گانه عضو ستاد خدمات سفر بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز