خبرگزاری کار ایران

معاون اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مراکز پیش دبستانی زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار می گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۰۲

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اولویت اول وزارت آموزش پرورش یکپارچه سازی مراکز پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا از سبزوار، ابوالحسن حقیقی در جمع خبرنگاران در سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر اولویت اصلی آموزش و پرورش یکپارچه سازی مراکز پیش دبستانی می باشد گفت: همه مراکز پیش دبستانی باید با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش، تحت نظر این اداره کار کنند.

وی با اشاره به ابلاغ قانون حکمیت آموزش و پرورش به تمامی دستگاهها و اهمیت پیش دبستانی برای نو اموزان، ادامه داد: مفاهیمی که دانش اموزان در مقطع پیش دبستانی یاد می گیرند آینده آنها را رقم خواهد زد، بنابراین محتوای مورد استفاده این مراکز باید مورد تایید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

حقیقی تعداد مراکز پیش دبستانی ای که تا کنون موفق به اخذ مجوز از وزارت آموزش پرورش شده اند را ۶۱۰ مرکز عنوان کرد و افزود: حدودا ۱۷۰۰ مرکز پیش دبستانی در سطح استان برای اخذ مجوز به آموزش پرورش مراجعه نکرده اند که امیدواریم این مراکز هرچه سریعتر برای دریافت مجوز اقدام نمایند تا بتوانیم مراکزی مطابق با محتوای آموزش پرورش داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رشد ۳ درصدی نوآموزان پایه اول ابتدایی گفت: مشکل کمبود نیروانسانی در مدارس، با جذب ۱۵۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و با استخدام معلمان حق التدریسی برای سال تحصیلی جدید حل شد.

در پایان، حقیقی با بیان اینکه خراسان رضوی در بحث مدارس عشایر، رتبه اول کشور را از آن خود کرده است گفت: تدریس در این مدارس را معلمان کوچ نشین بر عهده دارند، که این باعث جلوگیری از ترک تحصیل دانش اموزان عشایر می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز