خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک خبر داد:

بانک قرض‌الحسنه رسالت تا سال 1400 بدون شعبه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۲۸

مدیرعامل بانک قرض‎‌الحسنه رسالت گفت: برنامه ما این است که این بانک تا سال 1400 به بانک بدون شعبه تبدیل شود.

محمدحسین حسین‌زاده در نشست خود با اهالی رسانه مشهد که به بهانه پنجمین سالگرد فعالیت این بانک در روز دهم شهریور ماه در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه رسالت 80 شعبه در سراسر کشور دارد اما به تدریج از طریق توسعه بانکداری الکترونیک از تعداد شعب کاسته خواهد شد و برنامه ما این است تا سال 1400 به بانک بدون شعبه تبدیل شویم.

وی با تأکید بر این که فعالیت‌های بانک رسالت مبتنی بر قرض‌الحسنه است، مهمترین دغدغه این بانک را رعایت مسائل شرعی در بٌعد قرض‎‌الحسنه بیان کرد و افزود: بانک رسالت فقط سپرده قرض‌الحسنه دریافت و تسهیلات را نیز به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک قرض‎‌الحسنه رسالت این بانک را بانکی «اجتماعی» توصیف و خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد از جامعه مخاطبان ما هستند و با دو گروه از افراد کاری نداریم؛ دسته اول افرادی هستند که توانایی بازپرداخت ندارند و باید توسط سازمان‌های حمایتی به آن‌ها کمک شود و دسته دوم افرادی که فعالیت‌های تجاری درشت انجام می‌دهند.

حسین‌زاده با اشاره به وجود حدود چهار میلیون عضو در بانک قرض‌الحسنه رسالت، تصریح کرد: ۹۵ درصد سپرده‌های این بانک رقم کمتر از ۵۰ میلیون تومان، ۹۱ درصد رقم کمتر از ۱۰ میلیون تومان و مابقی رقم بالای ۵۰ میلیون تومان دارند.

وی از پرداخت بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با میانگین ۱۰ میلیون تومان و کارمزد سالیانه دو درصد ظرف پنج سال گذشته توسط این بانک خبر داد و میزان معوقات این بانک را کمتر از ۲ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت میانگین کل نظام بانکی کشور کمتر است.

مدیرعامل بانک قرض‎‌الحسنه رسالت با اشاره به این که رقم منابع این بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۹۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهیم کرد که خراسان رضوی از این تعداد سهم ۶ درصدی خواهد داشت.

حسین‌زاده رتبه بانک رسالت را بین بانک‌های موجود در کشور 11 اعلام کرد.

روح‌الله ایرانمنش، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت در خراسان رضوی هم در بخشی از این نشست با اشاره به فعالیت 14 شعبه این بانک در استان، اظهار کرد: مؤسسه قرض‌الحسنه رسالت ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد اما از سال ۸۸ به صورت بانک فعالیت می‌کند و تاکنون در استان ۱۱۷ هزار فقره تسهیلات خُرد به مبلغ 972 میلیارد تومان با میانگین هشت میلیون تومان پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز