خبرگزاری کار ایران

هما داودی گرمارودی:

موضوع کانون وکلا، موضوعی صنفی نیست!

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۰۴

پژوهشگر و کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی گفت: موضوع کانون وکلا، موضوعی صنفی نیست بلکه مستقیم تاثیرگذار بر حاکمیت است.

به گزارش ایلنا، هما داودی گرمارودی پژوهشگر و کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی در مشهد، گفت: موضوع کانون وکلا، موضوعی صنفی نیست بلکه مستقیم تاثیرگذار بر حاکمیت است زیرا در جذب سرمایه‌گذار خارجی، توسعه گردشگری، اعتبار بخشیدن به احکام دادگاه‌ها، ورود به داوری ‌های بین المللی، دادرسی عادلانه و ... نقش دارد.

داودی گرمارودی افزود: وکیل رکن چهارم دادرسی عادلانه است؛ درست است که از واجبات نیست اما اگر وکیل فراموش شود، نماز عدالت باطل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون های وکلا از پاک‌دست ترین، کانون‌ها هستند و کمترین میزان فساد را دارند، بیان کرد: نه تنها کانون‌های وکلا نباید متروک بمانند بلکه باید بیشترین میزان تأثیرگذاری در طرح لوایح و قوانین را داشته باشند.

داودی گرمارودی با اشاره به مغفول ماندن بحث توسعه کانون‌های وکلا، تصریح کرد: چرا در سند تحول ۱۴۰۴ دولت علیرغم اینکه کانون های وکلا از قدیمی ترین کانون ها هستند، اشاره ای به وجود آن‌ها نشده است؟!

وی افزود: علاوه بر اینکه کانون های وکلا باید درصدد تنظیم سند چشم انداز و آینده پژوهی برای خود باشند، وکلا نیز باید مطالبه گر این توسعه باشند زیرا تا نگاهی راهبردی نداشته باشیم، تحولی در وضع وکلا بوجود نخواهد آمد.

این پژوهشگر و کارشناس حقوق جزا و جرم‌شناسی ضمن ابراز نگرانی از تغییر نکردن قوانین با سبقه ۶۰ و ۷۰ ساله، عنوان کرد: با تغییر ۱۰ یا ۱۵ ماده ظرفیت تحول و کیفیت بخشی به دادرسی‌ها نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به ۴ نسل از حقوق: حقوق نسل اول حقوق بشر و همان حقوق منفی، حقوق نسل دوم حقوق مثبت، حقوق نسل سوم حقوق جمعی و حقوق نسل چهارم حقوق شبیه‌سازی، گفت: با استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، جایگاه آن‌ها در حقوق نسل‌های دوم، سوم و چهارم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز