خبرگزاری کار ایران

ایستگاه‌های مطالعه خراسان شمالی به ۱۱ سازه افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۱۲

تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های مطالعه در شهرهای مختلف این استان به یازده ایستگاه افزایش خواهد یافت.

کار‌شناس ایستگاه‌های مطالعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های مطالعه در شهرهای مختلف این استان به یازده ایستگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، علی فیضی، از فعالیت هشت ایستگاه مطالعه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد شش ایستگاه در بجنورد، یک ایستگاه در اسفراین و یک ایستگاه نیز در شیروان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه طرح ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای مطالعه مفید و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای سطح مطالعه در کشور، به شمار می‌رود، افزود: در ایستگاه‌های مطالعه هر فرد می‌تواند با مراجعه به این سازه فرهنگی، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه، حداکثر ظرف پانزده روز به ایستگاه مربوطه، یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه‌هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه‌هاى عمومى بازگرداند.

به گفته وی در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده تعبیه شده و به هر کدام از ایستگاه‌های مطالعه استان نیز ماهانه سه هزار نسخه کتاب تزریق می‌شود.

وی همچنین در ادامه از راه اندازی سه ایستگاه مطالعه جدید در شهرهای خراسان شمالی خبر داد و افزود: بر اساس برنامه تا پایان سال جاری دو ایستگاه مطالعه جدید در بجنورد و یک ایستگاه نیز در شیروان راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی این ایستگاه‌های جدید، شمار ایستگاه‌های مطالعه خراسان شمالی به یازده ایستگاه افزایش می‌یابد.

کار‌شناس ایستگاه‌های مطالعه استان در ادامه با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه موجود در استان طی سه فاز راه اندازی شده است، اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته و همزمان با ایام الله دهه فجر، نخستین ایستگاه مطالعه در خراسان شمالی به صورت همزمان با سراسر کشور در محل بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به بهره برداری رسید و تا پایان این ماه نیز سه ایستگاه مطالعه دیگر در محل مدیریت شعب بانک صادرات، مدیریت بانک مهر اقتصاد و دانشگاه دولتی بجنورد افتتاح شد.

فیضی با بیان اینکه راه اندازی و تجهیز هر ایستگاه مطالعه حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد اضافه کرد: خرداد ماه سال جاری پنجمین ایستگاه مطالعه در خراسان شمالی با اجرای فاز دوم راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه در کشور، در محل بانک رفاه کارگران بجنورد واقع در میدان فردوسی این شهر به صورت همزمان با دیگر شهرهای کشور راه اندازی شد.

به گفته فیضی در دهه کرامت سال جاری نیز فاز سوم افتتاح ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور اجرا شد و در پی آن در خراسان شمالی هم سه ایستگاه مطالعه جدید در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به بهره برداری رسید.

وی در پایان عنوان کرد: راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سایر شهرهای استان نیز در دستور کار قرار دارد و در صورت متقاضی بودن نهاد‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و…، این ایستگاه‌ها در مراکز مذکور نیز راه اندازی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز