خبرگزاری کار ایران

کورووش شجاعی مطرح کرد:

گدایی از واقفان بهتر از سرخم کردن برابر دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۲۵

مدیر مرکز آموزش تخصصی رسانه موسسه خراسان با اشاره به مثبت ارزیابی‌کردن دولت و تیم وزارت‌خارجه در توافق ایران با کشورهای 5+1،اظهارکرد: اگر ما کاسه‌گدایی دست بگیریم و از واقفان گدایی کنیم بهتر از آن است که مقابل این کشورها سرخم کنیم.

به گزارش ایلنا از بجنورد، کوروش شجاعی در همایش وقف و رسانه بر ترویج و احیاء وقف در جامعه تاکید و احیاء وقف را از وظایف اصلی رسانه اعلام کرد.

وی ادامه داد: رسانه باید مطالبه‌گر باشد و بررسی کند که آیا مجلس شورای اسلامی با آن‌که بعضی مواقع به خیلی از مسائل بااهمیت و گاها بی‌اهمیت توجه دارد چه میزان برای قانون‌گذاری وقف اهمیت قائل است.

شجاعی با اذعان به اینکه نظام اسلامی هنوز نتوانسته دین خود را به وقف آن‌گونه که شایسته است، ادا کند، افزود: بایستی  آسیب‌شناسی شود چرا  در جهان‌اسلام وقف با توجه به اهمیت بالای آن ذره‌ذره برچیده شده، آنچنان که می‌بینیم به مسائل‌سیاسی در جامعه آنقدر پرداخته می‌شود که حتی یک‌هزارم هم به وقف پرداخته نمی‌شود.

وی همچنین در رابطه با  هزینه‌های کلان برای اطعام از محل‌درآمد موقوفات نیز گفت: باید چه کسانی برای جواب شبهه‌ای که برای غذای نذری ایجاد می‌شود پاسخ دهند؟

شجاعی بر لزوم توجه و پرداختن به موضوع وقف در فضای مجازی تاکید کرد و اظهارداشت: امروز مشاهده می‌کنیم زنان چادری در سطح شهر مظلوم واقع شده و زنانی که توله‌ سگ به دست می‌گیرند و با آرایش حاضر می‌شوند از شهدا و خانواده‌شهدا طلبکار هستند.

مدیر مرکز آموزش تخصصی رسانه موسسه خراسان یکی از آسیب‌های حاضر در جامعه را یاد نکردن از شهدا در مراسم‌ها دانست و گفت: این در حالی است که این نظام به برکت خون همین 230 هزار شهید بدست آمده است.

وی در ادامه با اشاره به  مثبت ارزیابی کردن دولت و تیم وزارت‌خارجه در رابطه با توافق ایران با 5+1 اظهارکرد: معتقدم اگر ما کاسه‌گدایی دست بگیریم و از واقفان گدایی کنیم بهتر از آن است که مقابل این کشورها سرخم کنیم.

شجاعی متذکر شد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه به دلیل فاصله‌گرفتن ما از فرهنگ‌ها و سنت‌هایی است که اسلام به آن توصیه کرده است.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز