خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج وزیارت:

اعلام سرنوشت نامعلوم 10 زائر مفقودی ایران تا هفته‌آینده

رئیس سازمان حج و زیارت از نامعلوم بودن سرنوشت 10 زائر ایرانی که در حادثه‌منا مفقود شدند خبر داد و گفت: سرنوشت این مفقودان تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بجنورد، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور،  زنده نگه داشتن فاجعه منا و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از مطالبات  مقام معظم رهبری از مسئولان سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور  برشمرد وگفت: فاجعه منا اتفاق بی‌سابقه‌ای در موسم حج بود که سبب آسیب‌دیدن 30 کشور اسلامی شد.

وی فاجعه منا را بهای مظلومیت 461 ایرانی اعلام کرد باید پیگیری‌های لازم برای استیفای حقوق جان باختگان حادثه انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور از شکل‌گیری  کمیته حقیقت یاب به زودی خبر داد و گفت: با هماهنگی سازمان حج و زیارت و قوه‌قضائیه، تنظیم شکایت‌نامه خانواده جان‌باختگان را انجام دادیم که در آن قصوری از سوی جمهوری اسلامی انجام نشده و باید حقوق جان‌باختگان و مجروحان از کشور عربستان استیفا شود.

وی در ادامه نیز در رابطه  وضعیت اعزام سفرهای حج عمره گفت: تا روشن‌نشدن وضعیت حکم 2 مأمور فاسد فرودگاه جده، حج عمره متوقف خواهد بود و ما اصلا به آن فکر نخواهیم کرد.

اوحدی افزود: البته بر اساس تقویم سازمان حج و زیارت کشور، به مناسبت میلاد پیامبر(ص)فراخوان حج تمتع سال 95 اعلام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه  57 پیکر از جان‌باختگان حادثه منا از ایران اسلامی در مقبره الشهدا مکه مکرمه دفن شده‌اند، افزود: از این تعداد نیز  37 خانواده رضایت دفن آنها را در مکه اعلام کردند و 10 خانواده هم هنوز پاسخ قطعی نداده‌اند اما 10 خانواده خواهان برگشت پیکر عزیزان‌شان هستند.

کد خبر : ۳۲۹۳۷۶