خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تشریح کرد:

پیش بینی نامزدهای نمایندگی مجلس در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۲۴۹

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از پیش بینی ثبت نام 36 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محمد رحیم نوروزیان، با اعلام اینکه برای انتخابات پیش رو در سطح استان استقرار 900 شعبه اخذ رای را پیش بینی کرده ایم، گفت: حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن هستند.

به گفته وی  ثبت نام از نامزدها برای کاندیداتوری خبرگان از 26 آذر ماه آغاز و تا 2 دی ماه ادامه دارد که ثبت نام از این نامزدها در محل فرمانداری ها و وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی 19 حوزه انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: آغاز تبلیغات کاندیداهایی که برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت شوند از 21 بهمن ماه به صورت یک هفته خواهد بود.

این مسئول افزود: از خراسان شمالی یک نامزد منتخب به مجلس خبرگان راه خواهد یافت.

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دور دوم از این کاندیداها از 28 آذر ماه آغاز می شود و نامزدهای تایید صلاحیت شده در 28 بهمن ماه معرفی خواهند شد.

وی افزود: آغاز تبلیغات رسمی این کاندیداهای تایید صلاحیت شده از 29 بهمن ماه به مدت هفت روز خواهد بود.

نوروزیان خاطر نشان کرد: هم اکنون پیش بینی می شود که از خراسان شمالی 36 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

وی افزود: در خراسان شمالی 17 حوزه انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین عنوان کرد: رای گیری و شمارش آرا در خراسان شمالی الکترونیکی نخواهد بود، با این وجود دیگر فرآیندهای اجرای انتخابات پیش رو به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان برای برگزاری انتخابات پیش رو 13 هزار نفر به صورت مستمر فعالیت خواهند داشت، اعلام کرد: دوره های آموزشی برای این فعالان در زمینه آشنایی با قوانین انتخاباتی، حفاظت از انتخابات و آشنایی با سیستم های جامع انتخابات برگزار شده است و ارائه این آموزش ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز