خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خراسان شمالی برای برگزاری انتخابات باشکوه

استاندار خراسان شمالی از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های استان برای برگزاری انتخابات باشکوه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، علی اکبر پرویزی در بازدید از ستاد انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری حوزه انتخابیه خراسان شمالی و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های استان برای برگزاری انتخابات  خبرداد و گفت: تمام امکانات مورد نیاز از جمله خودرو در اختیار ستادهای انتخاباتی قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد انتخابات از امکانات تمامی دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از انتخابات استفاده می‌کند و حتی در صورت نیاز از بخش خصوصی نیز کمک گرفته می‌شود.

پرویزی اظهار کرد: انتخابات در این استان به شکل دستی انجام می‌شود و تنها در هشت شهر از سطح کشور به صورت پایلوت به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی گفت: طبق آمار سرشماری سال 90 جمعیت این استان 867 هزار نفر اعلام شد که حدود 60 درصد از این جمعیت واجد شرایط رای هستند.

اظهار کرد: هرچه مشارکت نامزدهای این دوره از انتخابات بیشتر باشد مردم نیز بهتر می‌توانند انتخاب کنند.

وی افزود: افرادی که از طریق مردم انتخاب شوند و به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه یابند مورد حمایت قرار خواهند گرفت زیرا که انتخاب مردم هستند.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند تا مجلسی مقتدر داشته باشیم.

براساس این گزارش، تاکنون پنج داوطلب در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد ثبت نام کردند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

همچنین تاکنون یک نامزد در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از روز پنجشنبه آغاز شده بود تا امروز شنبه نام نویسی کرده است.

استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است.

حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

کد خبر : ۳۳۱۰۱۷