خبرگزاری کار ایران

معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی

نهضت سواد آموزی از ابتدا سیاسی نبوده و نیست

معاون آموزشی نهضت سواد آموزی، با بیان اینکه این نهاد از ابتدای فعالیت خود تاکنون سیاسی نبوده و نیست، گفت: با این وجود با سیاست بازی، به کودکانمان ظلم می‌کنیم و در آینده چیزی برای عرضه به آنها نداریم در حالی که باید مقداری سکوت کرد و احترام شخصیت‌ها، والدین و معلمان را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محمد مهدی‌زاده، در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی خراسان شمالی گفت: در جامعه امروز پیشرفت‌های بسیاری در حوزه تعلیم و تربیت به دست آمده و ده‌ها میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم اما آفتی نیز دچار شده‌ایم که پدر و مادر بی‌سواد فرزندان تحصیل کرده در مقاطع بالا با هم غریبه شده و حرف مشترک ندارند.

مهدی‌زاده با اشاره به ایجاد یک شکاف بزرگ در خانواده‌ها، بر ایجاد تعادل در این میان تاکید کرد و گفت: اگر این تعادل نباشد جامعه و خانواده از هم فرو می‌پاشد.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: امروز بزرگ‌ترین ظلم در حق نظام تعلیم و تربیت به صورت ناخواسته با از بین بردن هویت معلم، بی‌احترامی و تحقیر جایگاه معلم به دست من و شما رقم می‌خورد و به اسم برنامه حمایت از معلم به سر معلم می‌زنیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: اگر احترام معلم را حفظ نکنیم آموزش از بین می‌رود بنابراین نباید با عنوان احترام به معلم، فقر را بر سر او بزنیم و در بوق و کرنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سوادآموزی فقط به خواندن و نوشتن صرف نیست بلکه یک جریان مهم فرهنگی است و مانند یک ظرف می‌توان هر چیزی داخل آن ریخت و به جریان درآورد.

کد خبر : ۳۳۳۲۰۹