خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی

کاندیداها از ارائه وعده‌های بی پایه به مردم خودداری کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس از ارائه وعده‌های بی‌پایه و اساس به مردم خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سیدعلی اکبر پرویزی، در نشست با اعضای سازمان‌های مردم نهاد که در محل سالن ماژانی فرمانداری برگزار شد، گفت: مردم بعد از 37 سال دریافته‌اند که کدام وعده واقعی و کدام دروغی بیش نیست.

وی افزود: مردم ما می‌دانند که وعده‌های کار و اشتغال و وام و پروژه‌های مختلف کار یک نماینده مجلس نیست و باید دولت انجام دهد.

پرویزی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید تلاش شود تا افرادی که صادقانه مطالبی را در چارچوب وظایف قانونی خود و در حد توان بیان می‌کنند را شناسایی و به آنها رای دهیم. 

پرویزی گفت: چگونه کاندیداهایی که این گونه مطالب را بیان می‌کنند می‌خواهند در صدر نظام در مجلس بنشینند و قانون اساسی نظام ما را وضع کنند؟

وی تصریح کرد: گفتن یک دروغ از ناحیه کسی که مردم به آنها اعتماد کرده و به او رای داده‌اند ممکن است تمام ارکان نظام را به چالش بکشاند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر توجه ویژه دولت به این تشکل‌ها خطاب به اعضای آن، خاطرنشان کرد: این دولت شما را تنها رها نکرده و کوتاهی نمی‌کند چراکه اگر چنین تفکری در بین مدیران باشد هم ظلم به خودشان و هم ظلم به مردم است و باید اصلاح شود.

وی متذکر شد: مدیران باید خود را مدیون این تشکل‌ها بدانند چراکه خدمت به جامعه تحت پوشش آنها را بدون هیچ‌گونه حقوقی انجام می‌دهند و از وقت و آبروی خود گذشته و به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: این افراد با فعالیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی بخش عمده‌ای از درآمدهای کسب شده را صرف امور خیریه می‌کنند چراکه می‌دانند چیزی که افراد را بی‌نیاز می‌کند؛ پول و ثروت نیست.

وی افزود: تجربه 37 سال گذشته نشان داده دولت نمی‌تواند باشگاه‌داری، بنگاه‌داری و حتی مدرسه‌داری کند و باید به مردم اعتماد کرده و به بخش خصوصی و تشکل‌ها واگذار شود چراکه مثلا اگر مدارس دولتی به بخش غیر انتفاعی واگذار شود حتما بهتر از ما اداره می‌کنند و ایرادات نیز رفع می‌شود.

پرویزی به منظور واگذاری بخشی از امور از قبیل مدارس نیمه‌تمام به بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد و گفت: حاضریم این مدارس را با اقساط طولانی مدت واگذار کنیم و حتی 80 درصد را نیز می‌بخشیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ادارات ما اعلام کرده‌اند که چیزی برای واگذاری ندارند، تفکر مدیران را براین دانست که هرچه امکانات، ماشین آلات، فرهنگسرا، بیمارستان و... بیشتری داشته باشند قدرت آنها بیشتر است درحالی که این تفکر باید اصلاح شود و هر مدیری که مقاومت کند، قطعا تعویض می‌شود.

پرویزی افزود: تاکنون در حوزه اداری بیش از 400 میلیارد تومان در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، هنر، مساجد، بقای متبرکه، کانون‌های پرورشی و فکری، کانون‌های مساجد، کتابخانه‌ها و سایر بخش‌های فرهنگی هزینه شده که بخش عمده‌ای به نتیجه رسیده و مابقی تا پایان سال 95 به سرانجام می‌رسد.

وی یادآور شد: در بخش هنری نیز یک میلیارد تومان برای برگزاری تئاتر رضوی هزینه شد که امیدواریم امسال تقویت شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام فراوان در کشور، یادآور شد: دولت در شرایط فعلی و محدودیت‌های اعتباری شاید نتواند همه این پروژه‌ها را به اتمام برساند.

کد خبر : ۳۳۷۰۵۹